Al weet je natuurlijk nooit met onweer
Ik zit trouwens ook het ganse weekend in de buurt van Ieper
Al weet je natuurlijk nooit met onweer
Ik zit trouwens ook het ganse weekend in de buurt van Ieper
Ja indd, en ik denk dat het vooral zaterdagnacht zal onweren maar laat de hagel maar uit :p
Goed zo. Wens het maar lekker naar het Westen en Zuidwesten toe dan
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Uuuh nee nee zwangere vrouw in ski jack wil ook graag verkoeling dus ook hier graag wat !
Neenee, laat het maar ook hier in Boom over komen.. Degene die naar Tommorowland komen weten dat daar gevaren aan verbonden zijn zoals onweders etc tijdens onze zomers. Dus buiten schade, en grootschalige wateroverlast mag het hier van mij volledig overtrekken.
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
(Ook nog even de vraag : Wat zouden ze voor morgen geven? Een lvl3 / een lvl2 / een lvl 2 met een uitbreiding naar lvl3 of MD ) ?
| Gewijzigd: 18 juli 2014, 06:05 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Update Guidance KNMI:
BEWOLKING:
Modellen komen met ST signalen, dit wordt nu bewaarheid en het lijkt zich vooral voor te doen langs het inactieve front dat nabij de Wadden ligt. Verder nog wat SC velden. Verder geen significante bewolking. Zaterdag velden sluierbewolking, samenhangend met genoemd laag. Later op zaterdagavond zouden van het zuidwesten uit enkele Cb's kunnen binnendrijven.
NEERSLAG:
Tot aan zaterdagavond geen. Zaterdagavond neemt de kans op een onweersbui in het zuidwesten toe.
Jawel, dat word NOWCASTEN.......
Berichten samengevoegd door Marga | Gewijzigd: 18 juli 2014, 07:04 uur, door Jo Capelle
Met deze onstabiliteit valt als de onweer kom niet tegen..het is alleen de vraag waar en waneer met deze situaties is het een LOADED gun situatie. De Cap is bij ons zeer sterk te noemen. Die is in west-frankrijk en midden frankrijk wat minder vandaar dat de modellen ook die zekerheid tonen. Op voorhand en in alle grote lijnen gebeurt het eerst ook daar. Maar op zowel vandaag als morgen hoeft er maar 1 wel doorbroken worden en das dan meteen fors onweer met alle aangroei er bij mogelijk.
Ik laat de modellen dan ook even voor wat het is want het is op de dagen zelf uiterraad nowcasten. Ik volg nou al ruim 10 jaar onweer en het is beslist geen garantie maar ik heb genoeg situaties gezien dat het wel omslaat .>
17juli 2004
Een prachtige zomerdag waar ook op voorhand slechts een enkele onweersbuitje was aangekondigd. Waarin toch ineens de triggers er waren en de meesten weten wel het vervolg een zware Squail-line over de benelux. Naruurlijk is dit absoluut geen realiteit maar ik hoop er wel stiekum op.
Voor vandaag begint het laag er ook al zeer romellig uit te zien dus je weet nooit goed waar nou de impuls vandaan komt dat kan gunstig zijn voor frankrijk/uk. Maar ook al voor belgie o.a. Langzaam worden de vocht gehaltes ook wat gunstiger.
Gewoon lekker nowcasten de modellen zijn ons getoond we zijn de underdog. Maar i like it laat ons maar lekker verassen ik ben positief
Kijken we naar de Mcs vector zie je het verloop en de evt ontstaan gebied..de richting is eens nog niet slect merendeels Uk maar ook pijlen richting...Benelux tevens kunnen de boundries een extra zetje zijn voor nieuwe cellen. Het zijn juist dat soort mogelijkheden die ik de modellen niet zie oppikken
| Gewijzigd: 18 juli 2014, 08:27 uur, door Tatanka
Morgen doen we er qua hitte nog een schepje bovenop. Ook op de Wadden wordt de tropische 30 graden behaald. Dit is iets wat niet elk jaar gebeurt! De maxima liggen morgen rond 33 graden, maar in het zuidoosten wordt het op veel plaatsen zelfs 34 of 35 graden.
In het noordoosten wordt het opnieuw een zeer zonnige dag met wat sluierbewolking. In het westen en zuidwesten trekken in de loop van de dag wat dikkere wolkenvelden over, waardoor de zon soms waterig zal schijnen. In Zeeland is het niet uitgesloten dat ’s middags een lokale onweersbui ontstaat, maar de kans is klein.
Zaterdagavond neemt de kans op een lokale onweersbui toe. In de nacht naar zondag trekken vanuit het zuiden waarschijnlijk meerdere regen- en onweersbuien over het land.
NIEUWE UPDATE !!!
Zaterdagavond neemt de kans op een lokale onweersbui toe. In de nacht naar zondag trekken vanuit het zuiden waarschijnlijk meerdere (stevige) regen- en onweersbuien over het land.
(ER STAAT NU HET WOORD STEVIGE AL BIJ ! KAN TOCH NOG WEL EENS IETS GAAN WORDEN IN DE NACHT !!!!!)
| Gewijzigd: 18 juli 2014, 09:57 uur, door anoniem