Yes, dit klinkt in ieder geval beter dan een verplaatsing naar de "in de loop van Zondag" oplossing.
In de avond zou mijn inziens zeer gunstig zijn.Dit is al een stukje beter met deze setting kan de Mcs in volle glorie profiteren van de nacht...en lijkt het restanten verhaal wat minder te worden..ook zag ik bij de fronten kaarten dat ze al twijfelen waar de Convergentie lijn ligt. Die ligt zaterdag middag al tegen belgie aan.
Tenminste dat neem ik aan want die worden normaal gesproken aangeduid als dikke rode lijn of als een ritsvorm maar het kan hem net zo goed zijn hoor>>>Knmi:
Convergentielijn, plaats waar twee verschillende luchtstromen bij elkaar komen waardoor een stijgende luchtbeweging ontstaat (verschillende tekenwijzen).
| Gewijzigd: 17 juli 2014, 08:05 uur, door Tatanka
Yes, dit klinkt in ieder geval beter dan een verplaatsing naar de "in de loop van Zondag" oplossing.
In de avond zou mijn inziens zeer gunstig zijn.Dit is al een stukje beter met deze setting kan de Mcs in volle glorie profiteren van de nacht...en lijkt het restanten verhaal wat minder te worden..ook zag ik bij de fronten kaarten dat ze al twijfelen waar de Convergentie lijn ligt. Die ligt zaterdag middag al tegen belgie aan.
Tenminste dat neem ik aan want die worden normaal gesproken aangeduid als dikke rode lijn of als een ritsvorm maar het kan hem net zo goed zijn hoor>>>Knmi:
Convergentielijn, plaats waar twee verschillende luchtstromen bij elkaar komen waardoor een stijgende luchtbeweging ontstaat (verschillende tekenwijzen).
Zou echt tijd worden, heb bij ons nog niet veel onweer gehad.
Helaas voor de mooie wolkenluchten in bij het bovenstaande scenario.
MMAAAARRR, dan hopen op vele cg's met lekkere knetters/dreunen.....
| Gewijzigd: 17 juli 2014, 09:30 uur, door Tatanka
De warmte is al zeker nu het onweer (tijdstip) nog .
De kans op warmte onweer is niet groot.
Of komt er nog genoeg achteraan dan voor de zondag overdag ? Ben igg nog niet met zondag bezig omdat de boel voor zaterdag nog niet rond is..maar bij een nacht Mcs heeft kan dat wel invloed op de temps en wat erachter aan komt dat kunnen restanten zijn. of dat de buien toch weer een nieuwe impuls krijgen of het blijft bewolkt allemaal zeer onzeker
| Gewijzigd: 17 juli 2014, 11:19 uur, door Tatanka
Zondag ziet er kwa cape en lifted tot nog toe vrij rustig uit. Ik zou weleens gokken op een MCS op zaterdag nacht.
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Zal hem morgenavond nog eens stellen, wellicht dat je me dan van meer info kunt voorzien.
We gaan zaterdagochtend beslissen of we een tuinfeest met kids erbij zondagmiddag start 15.00 tot ca. 20.00 doorgang laten vinden ivm mogelijk slecht weer.
PS: De naam Tatanka houdt die verband met de Italiaanse DJ ?
| Gewijzigd: 17 juli 2014, 13:39 uur, door Marga
Euhm Tatanka = Bizon in het indiaans die naam heb ik gekregen in mijn uitgaans tijd..zal je de details besparen. Niet omdat ik van Tatanka's style hou. Ben meer van de early hc en early hs.
Maar goed ontopic verder
| Gewijzigd: 17 juli 2014, 13:39 uur, door Marga
Zaterdag:
Het is droog en erg zonnig ondanks enkele hoge wolkenvelden.
's Avonds of in de loop van de nacht wordt het wisselvallig met kans op een plaatselijke bui of onweer vanaf de Franse grens. Het blijft erg warm met maxima van 27 tot 30 graden aan zee of in Hoog-België et van 30 tot 33 graden elders. Er staat een matige zuidoostenwind. 's Avonds wordt de wind zwak en veranderlijk.
On Saturday, when the upper trough is fully negatively tilted and moving across France, more severe storms are expected over the country and spreading into Benelux. Very strong instability and moderately strong shear should easily result in organized storms, including supercells with large hail and damaging winds. Storms will have a high tendency to merge into large cluster where bowing segments / squall lines are increasingly likely to affect Benelux Saturday’s night.
http://www.severe-weather.eu/news/active-severe-weather-period-ahead-july-18-22/#more-6854
Kmi en knmi is allemaal leuk en aardig maar die blijven in de safe modus zitten in hun praatjes
Bron: Severewheathereurope
| Gewijzigd: 17 juli 2014, 13:08 uur, door Tatanka
Daar word je weer vrolijk van, vananvond weten we weer meer, bedankt
Impuls van hitte en onweer dit weekend door toedoen van Super typhoon neoguri 10dagen geleden met een zeer krachtige straalstroom...wowwwww
http://www.bbc.com/weather/feeds/28334771
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/40925/berichtgeving-tyfoon-neoguri-wpac/ | Gewijzigd: 17 juli 2014, 13:28 uur, door Tatanka