22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
19 juni 2013, 27 juli 2013, 19 augustus 2013
Trekt over Stadskanaal geloof ik. Buitjes ontstaan uit het niets, maar verwacht geen onweer meer vandaag.
trekt hier iid weer net langs zoals gewoonlijk, had vanmorgen al gezegd dat we niks kregen omdat voor hier onweer voorspeld Was, dan krijgen we meestal niks
Trekt over Stadskanaal geloof ik. Buitjes ontstaan uit het niets, maar verwacht geen onweer meer vandaag.
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
19 juni 2013, 27 juli 2013, 19 augustus 2013
had vanmorgen al gezegd dat we niks kregen omdat voor hier onweer voorspeld Was, dan krijgen we meestal niks
Als dat serieus jouw visie is op onweer dan vraag ik mij af waarom je uberhaupt hier reageert sorry hoor onderbouwd op niks...je kan je ook gaan verdiepen waarom ze daar niet goed willen in groningen en ik zal je een tip van de sluier geven (Nee het is niet de hondsrug).
| Gewijzigd: 13 juli 2014, 19:43 uur, door Tatanka
Voor het eerst in meer dan een week tijd heb ik vanochtend wel de zon gezien. Helaas duurde dat nooit langer dan een kwartiertje tot de volgende bui erweer was. Nu dus nog een onweersbui erbovenop.
Er is hier de afgelopen week al 100+ mm regen naar beneden gevallen.
had vanmorgen al gezegd dat we niks kregen omdat voor hier onweer voorspeld Was, dan krijgen we meestal niks
Als dat serieus jouw visie is op onweer dan vraag ik mij af waarom je uberhaupt hier reageert sorry hoor onderbouwd op niks...je kan je ook gaan verdiepen waarom ze daar niet goed willen in groningen en ik zal je een tip van de sluier geven (Nee het is niet de hondsrug).
het Was ook niet slecht bedoeld hoor, maar dat is meestal de ervaring..vooral dit jaar. Maar het is ook al andersom geweest, kijk naar afgelopen woensdagavond.. Toen is er voor hier in Groningen niet van tevoren voorspeld dat er zulke buien zouden komen, kwam zelfs nog code oranje. Wil er mee zeggen dat het weer zich niet altijd aan de voorspellingen houdt en dat is het mooiste eraan!!
yes ik heb het gezien toen ik met de hond ging wandelen was net op tijd terug toen het met bakken uit de lucht kwam en idd ook de knallen gehoord wat het is weet ik niet
Het Was ook niet slecht bedoeld hoor, maar dat is meestal de ervaring..vooral dit jaar. Maar het is ook al andersom geweest, kijk naar afgelopen woensdagavond.. Toen is er voor hier in Groningen niet van tevoren voorspeld dat er zulke buien zouden komen, kwam zelfs nog code oranje. Wil er mee zeggen dat het weer zich niet altijd aan de voorspellingen houdt en dat is het mooiste eraan!! Daarom zeg ik ook in eerder bericht vandaag was typisch een schoolvoorbeeld van beste papieren noord-oost op voorhand en het word zuid-oost. Ik weet wel wat het probleem was bij denemarken zit ook een laag die op hoogte een melk achtige deken over noord-oost gooit(die is zeer snel opkomen zetten vanaf een uur of 16uur)...bij vlagen heeft de zon wel zijn best gedaan..maar op het moment supreme dat hier de goeie buien moesten ontstaan..is die wolkenkap toch te sterk geweest.
Dat gebeurt dus nog door de verwachtingen van de knmi guidance door die ontwikkelingen....daarom zijn het ook richtlijnen
Wat ook duidelijk was aangegeven dat deze addertje er zat: >>>>>>> In het noordoosten is de lucht vanaf 21 gr. onstabiel. Probleem is dat er veel bewolking zit afkomstig van het hoogte laag, maar waarschijnlijk wordt dit wel gehaald.(Knmi guidance van vanmiddag)
En zo kan ik nog wel even doorgaan het is constant bijstellen vandaar ook het nowcasten...maar zeggen dat als de kans is in noord-oost word niks das wel kort door de bocht of niet.
Afijn mvg tatanka
| Gewijzigd: 13 juli 2014, 20:12 uur, door Tatanka
Het Was ook niet slecht bedoeld hoor, maar dat is meestal de ervaring..vooral dit jaar. Maar het is ook al andersom geweest, kijk naar afgelopen woensdagavond.. Toen is er voor hier in Groningen niet van tevoren voorspeld dat er zulke buien zouden komen, kwam zelfs nog code oranje. Wil er mee zeggen dat het weer zich niet altijd aan de voorspellingen houdt en dat is het mooiste eraan!! Daarom zeg ik ook in eerder bericht vandaag was typisch een schoolvoorbeeld van beste papieren noord-oost op voorhand en het word zuid-oost. Ik weet wel wat het probleem was bij denemarken zit ook een laag die op hoogte een melk achtige deken over noord-oost gooit(die is zeer snel opkomen zetten vanaf een uur of 16uur)...bij vlagen heeft de zon wel zijn best gedaan..maar op het moment supreme dat hier de goeie buien moesten ontstaan..is die wolkenkap toch te sterk geweest.
Dat gebeurt dus nog door de verwachtingen van de knmi guidance door die ontwikkelingen....daarom zijn het ook richtlijnen
Wat ook duidelijk was aangegeven dat deze addertje er zat: >>>>>>> In het noordoosten is de lucht vanaf 21 gr. onstabiel. Probleem is dat er veel bewolking zit afkomstig van het hoogte laag, maar waarschijnlijk wordt dit wel gehaald.(Knmi guidance van vanmiddag)
En zo kan ik nog wel even doorgaan het is constant bijstellen vandaar ook het nowcasten...maar zeggen dat als de kans is in noord-oost word niks das wel kort door de bocht of niet.
Afijn mvg tatanka
dank voor de uitleg, en ook excuses voor mijn woordkeuze, had het miss anders moeten zeggen...maar iig komen er vast nog kansen genoeg en nowcasten is ook leuk. Vanaf zaterdag zit ik op de veluwe, daar hebben ze op de camping waar ik naar toe ga de boel al blank gehad, hoop dan dat ik dat niet heb daar...maar een mooie bui is altijd welkom natuurlijk
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Ik woon tussen ieper en roeselare maar ik zie geen wolk ofzo richting ieper, en op de buienradar zie je ook niks. Ik denk dat het verkeerd opgevangen is :/
Denk idd dat het een verkeerd opgevangen is.. Anders zou er idd toch bewolking op z'n minst, of een onweersbui in de buurt moeten geweest zijn. Btw nu onweer ter hoogte van Lier.
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1