Ja ik ga me richten op morgen vandaag status lekker in de tuin genieten van afwisselen zon en prachtige stapelwolken met een hele kleine kans op een regen/onweersbuitje...
Morgen vanaf het zuid-westen in de vroege morgen al kans op onweersbuien..opbouwend via midden naar noord-oosten. Kans in midden zuiden en oosten wel hoger..maar vanaf midden naar noord-oosten bij evtentuele buien wel wat pittiger door toedoen temps.
Vannacht komt de barokliene zone dichterbij, en ontstaan er in de vroege ochtend al enkele (onweers)buien. Morgen overdag nadert van het westen uit het occluderend front. De frontale kenmerken vervagen echter steeds meer. Einde komende nacht dus buien, te koppelen aan de barokliene zone/occlusie. In de middag vooral in het binnenland stevige buien, mogelijk met onweer. Er is dan in vooral het NO iets meer schering, 15-20 kn>>>Mogelijk dan een matige georganiseerde multicell. Hoewel tijdelijk veel neerslag mogelijk is, hebben de buien enige snelheid en zal de hoeveelheid lokaal mee vallen.
Buien komen vroeg binnen en houden lang aan tot in de avond...wegtrekkend richting dld
De laaste buien verlaten rond 23 uur het land globaal
Tussen bovenstaande plaatjes (Tijdspan) is het beeld zo constante aanvoer van buien de ganse dag...ik ben zeer benieuwd want het is een zooitje ongeregeld aan oclussiefronten,ouwe convergentielijnen etc etc
fijne dag vandaag. | Gewijzigd: 12 juli 2014, 15:24 uur, door Tatanka
Edit: Eerste rommels gehoord.
Arnhem-Centrum momenteel. Droog
Arnhem-Zuid stortregen.. Alweer haha
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
De verschillen zijn afgelopen week, en ook nu, ontzettend groot op een relatief kleine afstand. 1 keer de hoofdprijs gehad aghelopen week. Wel een mooi aanzicht van de bui in Arnhem-Zuid.