Hier nu flinken bak met water en lekkere dreunen. Soms ook goeie knallen echt dichtbij. Ik heb geen regenmeter, maar gok dat we de afgelopen uren toch zeker 25 mm neerslag hebben gehad.
En bij Epe is weer een nieuwe bui ontstaan in no-time! Groeit dus nog steeds aan de noordelijke kant aan. | Gewijzigd: 11 juli 2014, 00:43 uur, door DarkSoul
En toen was het zwart. Flits - donker - enorme knal
in de hele straat alle electra uitgevallen.
Gelukkig een kwestie van de hoofdzekering weer aanzetten, maar ik schrok me kapot.
Zo dichtbij nog nooit meegemaakt
Spooky. Voelde de grond hier trillen in Nijmegen-west
En toen was het zwart. Flits - donker - enorme knal
in de hele straat alle electra uitgevallen.
Gelukkig een kwestie van de hoofdzekering weer aanzetten, maar ik schrok me kapot.
Zo dichtbij nog nooit meegemaakt
Spooky. Voelde de grond hier trillen in Nijmegen-westwaarschijnlijk is de bliksem bij je in de buurt ingeslagen. Hier in de buurt (kerk/hoogste huis wat verderop) is de bliksem ook al een paar keer ingeslagen en dan valt altijd de elektriciteit in de hele straat uit.
Het onweer moet hier nog passeren als het al tot hier geraakt. De activiteit lijkt er een beetje uit voor centrum België. Ik hoop wel dat de regenval meevalt. al de rivieren rond het hageland (Dijle/Demer/beken ...) staan al de hele dag boven het waakpeil (orange==> net voor alarm/gevaarlijke overstroming) en de vallleien en broeken inde streek staan al onderwater door de hevige regenval van de voorbije dagen. Vooral door de heuvels zorgen hevige zomeronweren vaak voor snelle steigingen van de rivieren. Hopelijk geen wateroverlast hier. In voeren is er al een grondverzakking door de hevige regen en sommige scoutskampen omdat de rivieren buiten hun oevers treden en de weilanden onderwater zetten.
Bij mij is het nu weer droog, nadat het net flink plensde. Maar er komt zo weer regen. Voorlopig nog wel harde klappen. Harder dan de eerdere buien. | Gewijzigd: 11 juli 2014, 01:19 uur, door DarkSoul