... Northern Germany ...
Satellite and radar loops show thunderstorm developing in bands across the area, aligned mostly parallel to the prevailing easterly flow. Surface observations reveal pronounced convergence zone with low T-Td spreads and dew point values between 17 and 20 °C. Bergen 12 UTC sounding looks particularly menacing with respect to the excessive rainfall - with SBCAPE value around 2000 J/kg, PW over 40 mm, high RH in the whole troposphere. These conditions, combined with the fact that mean tropospheric flow (around 15 m/s) is parallel to the convergence zone, point to a very high threat of cell training and subsequent excessive rainfall events.
Moreover, with LLS above 10 m/s and low LCLs, if storms can develop rotation, perhaps aided if they move over the convergence zone with enhanced vorticity, tornadoes can not be ruled out.
Webcam oldenburg http://www.nwzonline.de/oldenburg-von-oben
| Gewijzigd: 9 juli 2014, 16:14 uur, door Tatanka
mooie koers overigens
nou ja, is wisselgeld denk ik, als ik zie wat er uit Duitsland aan gaat komen denk ik dat een heleboel mensen in het noorden vanavond geen voetbal kunnen kijken.
Citaat van bliksem.nl Vraag:
Hoe gevaarlijk is het om TV te kijken tijdens een onweersbui?
Antwoord:
TV-kijken tijdens het onweer is niet verstandig. Blikseminslag kan namelijk niet alleen uw toestel verwoesten, maar zelfs tot lichamelijk letsel leiden. Uw TV is aangesloten op het lichtnet. Als de bliksem in uw omgeving inslaat kan er overspanning op uw elektrische installatie ontstaan en u loopt u het risico om in aanraking te komen met een bliksemdeelstroom. Omdat de TV waarschijnlijk is aangesloten op de centrale antenne, is dat risico extra groot. Koppel daarom de antenne en het lichtnet los en kijk gewoon voor de verandering eens uit het raam. Want met een goede onweersbui valt er buiten genoeg te zien. Als uw huis is voorzien van inwendige bliksembeveiliging bestaat er overigens geen gevaar.
| Gewijzigd: 9 juli 2014, 16:35 uur, door jcroon
mooie koers overigens
Ik zit het hier in Den Bosch onder dezelfde condities te kijken. Pracht wedstrijd! Tis overigens wel droog inmiddels......
Webcam oldenburg http://www.nwzonline.de/oldenburg-von-oben
Een groot voordeel dat ik bovenop de Hondsrug zit. De flashfloods zullen zich wel beneden bevinden
Ik zit in Twente en kan nog niks zien aankomen omdat het hier nu bewolkt is. Hopelijk activeert dat onderste gedeelte nog meer dan wordt het hier ook genieten
Licht onweer: 4
Behoorlijk/noemenswaardig onweer: 4 (3-1 middag), (26-5 3x), (9-6 middag), (6-7 avond)
Zwaar onweer/Armageddon onweer: 0
*knip*
Dat is een serieuze ploffer. Pannekoek shape anvil! Flinke Ostgewitter.