Ik heet Peggy en ben nieuw op dit forum.
Ik heb een vraag over aluminiumfolie en onweer.
Ben van plan om aluminiumslierten op mijn terras te hangen om vogels af te schrikken.
Hoe zit het dan met onweer en bliksem? Moet ik dan die slierten af pakken?
Meen ooit ergens gelezen te hebben, dat onweer en aluminiumfolie geen goede combinatie is.
Heb hierop gegoogeld, maar vindt het antwoord niet.
Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Mocht er een bliksem boven je huis afdalen dan is het waarschijnlijker dat die via de bedrading van de electrische installatie gaat lopen, met name de aarddraad. Deze is namelijk goed geaard en loopt veelal tot op de zolder, wat dus een goed geleidend pad creeert voor de bliksem, veel beter dan ergens een los stukje alofolie.
Allufolie is verschrikkelijk dun en breekbaar. Een beetje wind en storm en je sliertjes zijn weg. In een stoffen winkel kan je ook wol kopen met glittertjes er in dat zou kunnen afschrikken. Ik zou de zilverfolie sowiezo vergeten.
En wat betreft folie en onweer, ook vergeten !..... die 10 sliertjes van jou tegen honderden zoniet duizenden andere metalen objecten om jou heen in de buurt....gaat het niet worden. Niets aan het handje zou ik zeggen al is bliksem altijd onvoorspelbaar.
Alluminiumfolie geeft geen ( verwaarloosbaar ) effect op duiven, cd'tjes houden inderdaad veel volgens tegen, maar aangezien duiven het merendeel in de stad zijn gehuistvest en niet op het platteland zijn ze wel het nodige gewend.
Zelf heb ik ervaring met dit: http://www.keeskooijman.nl/page/194/126/vogelwering-duivenoverlast/1372/hawk-eyes
Niet te duur en werkt perfect!