luchtvochtigheid hier in ieder geval ook lager dan gisteren met stralende zon.
Als ik op meters kijk en vergelijk is nu bijna net zo warm als gisteren op het hoogtepunt van de warmte, voelt, vanwege geen zon enwat minder vocht, echter veel minder warm aan, je zou na gisteren gevoelsatig niet zeggen dat we nu al door de 25 graden zijn. | Gewijzigd: 4 juli 2014, 12:39 uur, door jcroon
Het belangrijkste aandachtspunt ligt vandaag op de buien. De lucht is potentieel onstabiel en er is een indicatie voor onweersbuien. De voorkeurspositie lijkt het gebied langs de westkust (convergent-zeewind) en in het binnenland op de occlusie. Echter er zijn factoren die niet echt meewerken: er is weinig schering (<20), wel CAPE 1000-2000 maar CIN <-40, conversie vanaf de grond (convectie-temp = 30 gr.) lijkt moeizaam te gaan (lijkt zich een zwakke inversie te handhaven). Waarschijnlijk lokaal een snel ontwikkelende (onweers)bui die ook weer snel verdwijnt (meest waarschijnlijk convectiemodus: Single Cell), met een hoge basis. Dit beeld wordt door de modellen ondersteund, Harmonie geeft allen onweerskans in het zuidwesten (Zeeland), KOUW rond 60 % > 1 bo alleen in het zuidwesten, elders lager.
Bij ons in Noord-Limburg ook. L1 meldt niets bijzonders...... maar als ik op de europa buienradar kijk lijkt er toch vanalles aan te gaan komen. of zie ik dat verkeerd ?
Eerst zien, dan geloven
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/41484/tijdelijke-chat-ruimte-onweer-online/