Koudere lucht is aan het arriveren zie je ook duidelijk aan de temperatuurkaarten, in Duitsland dicht bij Luxemburg 30° en hier in limburg (belgie) rond de 21° en aan de zee 17°
jammer genoeg komt de koude lucht zonder geweld
code rood voor zw duitsland http://meteoalarm.eu/
ik denk dat er wel al genoeg geweld is geweest de laatste dagen ( hier in belgie toch ) en een beetje afkoeling kan deugd doen
| Gewijzigd: 10 juni 2014, 17:27 uur, door Debbieke
Ik ben kapot haha :p
Op naar het volgende noodweer event.
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Nachtelijk onweer is perfect zichtbaar vanop die afstand, vind het persoonlijk dan zelfs leuker als het naast me heen trekt
Nu is het hier vies benauwd, bijna windstil, plakkerig en warm, graad of 24.
Vannacht rond 5 uur wel goed ge-onweerd, mooie flitsen met mooie lange donders. Veel regen
Hopelijk koelt het verder af nu, zodat we een goede nachtrust krijgen.
Op naar de volgende kansen..;-)
Wel jammer dat er er een keerzijde zit aan het onweer en randfenomenen 5 doden in Duitsland.
aantal supercell's : 0
aantal buienlijnen : 0
aantal MCS : 2
aantal single cell/Multi cell : 8
www.verkehrsportal.desucces waar gaat de reis precies naartoe in duutsland?
| Gewijzigd: 10 juni 2014, 18:33 uur, door Debbieke
Nachtelijk onweer is perfect zichtbaar vanop die afstand, vind het persoonlijk dan zelfs leuker als het naast me heen trekt
50 km is inderdaad goed te doen met de auto, maar ik heb helaas nog geen auto of rijbewijs en aan me pa hoef ik het ook niet te vragen om 5 uur 's ochtends . 50 km fietsen is ietswat te lang, dan zou die bui allang gevlogen zijn haha. Helaas heb ik enkel wat klappen gehoord, flitsen niets van gezien.
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
100% gerust kunnen we de volgende uren echter nog niet zijn, maar de kans dat er in Belgisch Limburg nog een onweer opduikt is echt wel klein geworden.
De overgangszone tussen stabiele luchtmassa's in het westen en een zwoele onstabiele atmosfeer in het oosten (Duitsland) blijft nog tot een stuk in de nacht langs de oostgrens van onze provincie zwabberen.
Tegen de ochtend worden de onstabiele luchtmassa's dan definitief verder naar het midden en oosten van Duitsland verdreven.
Daarmee valt dan ook het doek over een best wel spannende periode waarin we in Limburg al bij al goed zijn weggekomen.
De komende 3 dagen wordt het rustig en aangenaam warm zomerweer met maxima tussen 23 en 25°C zonder dat het daarbij plakkerig aanvoelt.