Is het nu een MCS of niet? | Gewijzigd: 10 juni 2014, 03:14 uur, door MyrShalom
Is het nu een MCS of niet?
JEP. Lijkt een Lineare MCS te zijn met bow segments
Eerste bliksems te zien in Z-ZW richting. Hoge elektrische activiteit inclusief CG's.
Echter nog maar een voorsmaakje van de kern vd bui die ten zuiden van Brussel zit.
Met een beetje geluk passeert deze ten oosten van mij en kan ik wat foto's nemen of evt. met de auto erop uit.
Zal aleen wat regen zijn het noorden haalt die niet
Is het nu een MCS of niet?
Je ziet goed dat het alleen water is! "Het beest" trekt inderdaad richting het oosten maar het zwaartepunt ligt nu al te oostenlijk om ZH en NH aan te doen. Tenzij de trekricht (NO) nog plots veranderd hoef je niet bang te zijn voor het beest | Gewijzigd: 10 juni 2014, 03:21 uur, door Patrickbrg
Als je nou een paar flinke ventilators neerzet kan je ze meschien de andere kant op sturen
Die buien gaan friesland zeker wel halen
Zal aleen wat regen zijn het noorden haalt die niet
Zal dan wel een flinke blubberboel worden.
- het systeem dat uit Frankrijk komt en NNE trekt
- bui die ontstaan is in Z-België en eerder N trekt
Op basis van lightningmaps en de radarbeelden van KMI België (http://www.meteo.be/meteo/view/nl/123361-Neerslagradar.html)
Het ziet er idd goed uit voor ons gebied
ALEEN water wat er uit valt onweer zit er dan niet meer op. | Gewijzigd: 10 juni 2014, 07:05 uur, door Marga
Aan de ene kant: fijn! Aan de andere kant: jammer, want zo kom ik nooit over mijn angst heen natuurlijk, als ik er niet gewoon een keer goed aan blootgesteld wordt. | Gewijzigd: 10 juni 2014, 07:05 uur, door Marga
Oh maar je krijgt vast nog wel een paar klappen mee hoor! Alleen het zwaartepunt niet! Goede omstandigheden om er even aan te wennen lijkt me | Gewijzigd: 10 juni 2014, 07:05 uur, door Marga
Oh maar je krijgt vast nog wel een paar klappen mee hoor! Alleen het zwaartepunt niet! Goede omstandigheden om er even aan te wennen lijkt me
Inderdaad... En omdat het nu zo lang op zich laat wachten allemaal is mijn angst gezakt. Hartslag weer normaal . Het moet lukken...