Én code oranje is opgeheven. KNMI houdt ook rekening met MCS, tekst is ook gewijzigd:
Boven Frankrijk ontstaan echter weer nieuwe onweersbuien die vannacht van zuid naar noord over het land trekken. Daarbij zijn opnieuw hagel en (zeer) zware zware windstoten mogelijk. Verder kunnen er lokaal mistbanken ontstaan. De minima komen uit tussen 15 graden in het noorden en 20 graden in het oosten.
Ik zit nu te kijken naar de bui in regio ten ZW van Rijsel, maar er zit nog zeer veel in Frankrijk. Iets te veel wel om een ganse nacht op te blijven
Ik zou het zeker nog niet te vroeg afschrijven, nu ook enkele ontladingen meer in de richting van Ieper.
Je moet de lichtshow bijna kunnen zien vermoed ik? (ik zit terug in Antwerpen)
Ja inderdaad !! Ik kan het nog niet zien, maar als ik naar het zuiden kijk, zie ik een gebouw voor me dus is niet echt goed om te kunnen zien :p En ik hoop echt dat het hierover gaat
. En wat ik ook zo raar vind is die oranje luchten en op het moment dat ik dit schrijf neemt de onweer activiteit hier ook weet toe. Ik denk dat er echt nog wel wat komen gaat. En nog steeds 23 gr hier
Edit: een app voor een Iphone
Cafeïne
Licht onweer: 4
Behoorlijk/noemenswaardig onweer: 4 (3-1 middag), (26-5 3x), (9-6 middag), (6-7 avond)
Zwaar onweer/Armageddon onweer: 0
ik hoop het, bij mij begint het nu ook wat meer te onweren
Edit: een app voor een Iphone
Cafeïne
Haha ik heb mn slaap toch hard nodig... Was er maar een soort bliksem-detectie-wekker XD
Je vast wel een app ervoor,had ik ook voor mijn iphone maar vond het niet zo betrouwbaar,wat ik dan vaak deed is een inschatting maken wanneer het onweer er zou kunnen komen,en als het dan bijvoorbeeld 2u snachts kwam dan ging ik gewoon slapen en de wekker om 1u zetten en snel buienradar kijken.Een soort van slapend nowcasten haha
Behoorlijk/noemenswaardig onweer: 4 (3-1 middag), (26-5 3x), (9-6 middag), (6-7 avond)
Haha ik moet er toch vroeg uit, dus of ik word wakker van de zon, of van (hopelijk) onweer
De app genaamd "stormchasers" die geeft een donder geluid en zorgt ervoor dat de lampjes op je telefoon gaan knipperen.
| Gewijzigd: 9 juni 2014, 22:46 uur, door Debbieke
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Je vast wel een app ervoor,had ik ook voor mijn iphone maar vond het niet zo betrouwbaar,wat ik dan vaak deed is een inschatting maken wanneer het onweer er zou kunnen komen,en als het dan bijvoorbeeld 2u snachts kwam dan ging ik gewoon slapen en de wekker om 1u zetten en snel buienradar kijken.Een soort van slapend nowcasten haha
Ja dat heb ik ook al eens eerder gedaan, maar dat was toen een enorme teleurstelling dus daar ben ik maar vanaf gestapt. Misschien toch de moeite waard om vannacht opnieuw te proberen!
Er is de hele nacht en ochtend nog kans en als je naar die buien in Frankrijk kijkt zou ik het niet te snel opgeven