Sorry, update van mezelf.. Iets met Meso nog wat, heb ik ergens voorbij zien komen in een topic vandaag. Ik zoek het wel op.
Mesoscale discussion. | Gewijzigd: 9 juni 2014, 22:17 uur, door Debbieke
Positieve bliksem? Was de donder geen gerommel maar een harde doffe knal alsof er een bom ontplofte? Dan waarschijnlijk een positieve geweest. Anders gewoon een verdwaalde losse ontlading... Zie je wel vaker. Ja alsof er een bom ontplofte, ramen trilde er bijna uit
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Wilde nog even mijn camera pakken, maar op het moment dat ik de foto's op mijn telefoon bekeek was de hele lucht weer grijs helaas.
Die bui bij Atrecht groeit aan de rechter kant aan. Dat zou zomaar kunnen betekenen dat ie over ons komt.
Citaat van kaper, maandag 9 juni 2014, 22:21 uur Die bui bij Atrecht groeit aan de rechter kant aan. Dat zou zomaar kunnen betekenen dat ie over ons komt. Zou kunnen, maar het ligt eraan waar jij woont......
Berichten samengevoegd door Debbieke | Gewijzigd: 9 juni 2014, 22:25 uur, door Debbieke
Lucht is wel knap zwart maar het zal slechts nog bij regen blijven vermoed ik.
Is dit werkelijk mogelijk, weet niet of dit altijd op gaat namelijk .....
Garanties hebben we niet, maar dit is zeker mogelijk! Vooral bij een MCS (weet niet precies waarom dat is, dit heb ik ooit gelezen). Maar afkoeling van de wolkentoppen kan wel degelijk leiden tot het activeren van de buien en toenemen van de bliksemactiviteit! Neem als voorbeeld de buienradar van de nacht 25-26 mei 2009...