Probeer deze link is. http://www.dus.com/dus/webcam/
"Die Übertragung dieser Webcam steht momentan leider nicht zur Verfügung. Wir bitten um Verständnis."
Mijn Duits is heel slecht, maar volgens mij betekent dit dat hij het niet doet... Wel heel jammer, tot nu toe meerdere keren webcams geprobeerd vanavond maar ik heb altijd pech.
Overdags is het warmer en word het gevoed,....savonds word het kouder dus minder voeding...Ok, dan spreek je over typische warmteonweerders.
Leg me dan maar even uit hoe het komt dat het de voorbije nachten in Vlaanderen tot zo een zwaar onweer kwam? Met enorme hagelbollen en enorm veel schade.Sja er zal wel een logische verklaring voor zijn maar kan ik je niet geven hahaha.
Als ik er eens overna denk wellicht......... weet je als voorbeeld een chinese hoge snelheidstrein die op magneten loopt. De magneten gaan stuk voor stuk 'aan' en zo gaat de trein steeds verder in beweging komen. Wat nou als dat ook zo zou werken met onweer. De warmte bronnen die er zijn op de grond 'voeden' de bui....en gaat alle warmte bronnen 'af' op de grond en komt zo vooruit, mede door de wind natuurlijk. Stel nou dat er snachts genoeg warmte bronnen waren om het te 'voeden'......
Boven water kan je dat al vergeten tenzij het water net zo warm of warmer is als het land. Maar er zijn vandaag al flink wat buien gevallen en dus is het afgekoeld...snap je wat ik bedoel.
Ik bedenk dit ter plaatsen he geen enkel idee of het ook wetenschappelijk zou kunnen kloppen haha
's Nachts kunnen onweersbuien activeren doordat de wolkentoppen afkoelen. Hierdoor wordt het verschil tussen de temperatuur bovenin de wolk en aan de grond erg groot, waardoor de buien activeren en bliksemactiviteit toeneemt. Zeker bij een MCS, wat zich nu mogelijk in Frankrijk ontwikkelt, is dit het geval. Waarom dit zo is weet ik niet precies.
Klopt,waarschijnlijk blikseminslag of stukgewaaid,gaat abnormaal tekeer daar..
Of gewoon overbelast door al die kijkers
Hoop dat er nog wat in zit voor Houten vanavond / vanacht.. We wachten rustig af..
aparte kleur lucht zie ik hier vanaf de Huet richting Langerak
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
25/5/2009: Overdag al onweer, vooral belgie en limburg en pas 4 a 5 uur later start het "echte" noodweer vanuit zuidwesten (zie afbeelding)
*edit: Dit is de ganse nacht door gegaan toen het net als nu ook al afgekoelde.
Vandaag: Zuid en zuidoosten is nu net aan het wegtrekken, nieuw complex in aantocht zoals eerder op dit forum vermeld.
Ik hou de hoop er in dat er in Frankrijk zich nog iets moois ontwikkeld. Die 50.000 moeten we toch kunnen halen nietwaar? | Gewijzigd: 9 juni 2014, 21:46 uur, door Patrickbrg
http://www.dortmund.de/de/leben_in_dortmund/medienportal/webcams/stadtpanorama/index.jsp
Een grote lichtshow