Je kan altijd op afbeelding zoeken via Google...
Weerwebsites lijden al heel de avond onder het zware verkeer, radarbeelden raadplegen is niet evident.
Het valt op dat er enorm veel onzuiverheden op de beelden zijn, vooral richting Frankrijk. De buienlijn daar begint nu oostelijk te draaien.
Wat gaat het daar tekeer in Duitsland! | Gewijzigd: 9 juni 2014, 21:29 uur, door Anseriform
www.dus.com en dan webcam van de start/landingsbaan..
Een beetje regen, en om de 2 minuten een flits. Was net klaar met werken maar vind dit wel weinig, alhoewel niet klagen het is wel wat!
En het is qua gevoel nog helemaal niet afgekoeld. nogsteeds benauwd.
Om de mensen nog wat moed te geven, kijk eens welke richting de ontladingen momenteel gaan in Frankrijk:
Voor alle duidelijkheid, dit is de huidige trekrichting, met onweer kan dit zomaar wijzigen.
uurtje geleden.. daarna werd het harstikke groen
Ja die zie ik dus ook. Hele rare kleur.
Het is de ondergaande (laagstaande) zon die de vreemde kleur geeft omdat het licht wordt gebroken door de dikke wolk.
Mooi he!
Overdags is het warmer en word het gevoed,....savonds word het kouder dus minder voeding...Ok, dan spreek je over typische warmteonweerders.
Leg me dan maar even uit hoe het komt dat het de voorbije nachten in Vlaanderen tot zo een zwaar onweer kwam? Met enorme hagelbollen en enorm veel schade.
Niet om er extra vertrouwen in te pompen,maar in 2009 kwam het onweer ook laat terwijl het al afgekoeld was zelfs na het eerste verkoelende onweer volgenden er nog een paar.Ik blijf gewoon hoop houden.
| Gewijzigd: 9 juni 2014, 21:31 uur, door bliksemdenhaag
www.dus.com en dan webcam van de start/landingsbaan..
Hoe kom ik daar bij de webcam?
Overdags is het warmer en word het gevoed,....savonds word het kouder dus minder voeding...Ok, dan spreek je over typische warmteonweerders.
Leg me dan maar even uit hoe het komt dat het de voorbije nachten in Vlaanderen tot zo een zwaar onweer kwam? Met enorme hagelbollen en enorm veel schade.Sja er zal wel een logische verklaring voor zijn maar kan ik je niet geven hahaha.
Als ik er eens overna denk wellicht......... weet je als voorbeeld een chinese hoge snelheidstrein die op magneten loopt. De magneten gaan stuk voor stuk 'aan' en zo gaat de trein steeds verder in beweging komen. Wat nou als dat ook zo zou werken met onweer. De warmte bronnen die er zijn op de grond 'voeden' de bui....en gaat alle warmte bronnen 'af' op de grond en komt zo vooruit, mede door de wind natuurlijk. Stel nou dat er snachts genoeg warmte bronnen waren om het te 'voeden'......
Boven water kan je dat al vergeten tenzij het water net zo warm of warmer is als het land. Maar er zijn vandaag al flink wat buien gevallen en dus is het afgekoeld...snap je wat ik bedoel.
Ik bedenk dit ter plaatsen he geen enkel idee of het ook wetenschappelijk zou kunnen kloppen haha