Even een tekening proberen te maken van hoe ik het zie en hoop KF huidige positie en toekomstige positie deze nacht.
Top kerel, goed te zien hoe de demo Limburg bui aan het oosten wegtrekt en de komende buien die geile Noordzee optrekken waar er zogenaamd de energie uit moet gaan wat het nooit doet, behalve als het richting het westen landinwaarts komt. Sorry hoor maar KNMI trok ook nog eens extreem weer waarschuwing van Zeeland in. Ze kunnen beter het hele land code blauw geven. Wie het eerste blauw is, praat raar
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Beter dit, dan deze ellende, nietwaar?
http://www.nu.nl/buitenland/2592971/vijf-doden-noodweer-pukkelpop.html
De buien zullen niet zo erg zijn als bij pinkpop vanavond. Maar vooralsnog erg pittig.
Een code oranje zal me niets verbazen als het zo blijft activeren!!!
Hier wordt de lucht overigens ineens heel donker. Bizar, want geen buien in de buurt.
Hier wordt de lucht overigens ineens heel donker. Bizar, want geen buien in de buurt.
Ter plekke ontwikkeling?
www.dus.com
| Gewijzigd: 9 juni 2014, 21:12 uur, door pkd19
Ondertussen kan ik hier ook wat tieten eum mammatus zien hangen, leuk, nog nooit gezien
En graag gedaan natuurlijk
Edit: een tweet van 1 van onze weermannen:
David Dehenauw @DDehenauw · 12 min
Ik kan maar zeer kort vooraf info per regio geven waar onweders toeslaan. Maar ik hou de onweders nabij Rouen in de gaten -> W+O Vlaanderen | Gewijzigd: 9 juni 2014, 21:13 uur, door Sven
Vrij weinig regen, zo nu en dan wat druppels.
Wel ontladingen, voornamelijk cc. Ook mooie diepe rommels, maar nog steeds heel warm (24 gr).
Wel wat wind, maar niet noemenswaardig.
Wel apart dat dit 'buitje' zo blijft hangen!
Ter plekke ontwikkeling?
Geen idee. Op de radar niets te zien wat op een bui in wording lijkt. Het is een soort rare donkere geelgrijze kleur.
Dan moet je eens de europes radar bekijken, de zone loopt tot zuid-Frankrijk
Graag plaatjes uit de quotes halen aub, dat houdt toch alles wat overzichtelijker.