lucht is nu wel geel groen en blauw.......
goeie 6mm regen gevallen op en half uurtje... valt opzich dus nog wel mee..
http://weer.rb-photography.nl/index.htm
Soms nog zware buien
Soms nog zware buien. Voor Limburg is voor de buien van vanavond code rood afgegeven. Dit ivm plaatselijk zeer zware buien, zeg maar gewoon noodweer. Vanavond en vannacht blijft het onrustig met op veel plaatsen stevige buien, kans op hagel, zware windstoten, wateroverlast. Het zal duidelijk zijn dat hierdoor overlast kan ontstaan en schade. Niet overal zullen de buien even zwaar zijn, regionaal kan dit nogal wat verschillen. Ik verwacht dat de buienactiviteit later vannacht vooral nog in het noorden en westen het sterkst zal zijn. Verder is het een warme nacht. Temperaturen rond 17 of 18 graden. Morgenochtend zijn er nog een aantal onweersbuien in het westen en noorden mogelijk, maar daarna knapt het op en kunnen we gaan bijkomen.
Zo zie je maar, na een hele dag nowcasten ziet het er goed uit, ook voor het westen van het land.
Nu het midden van het land nog en dan ben ik helemaal blij!
Ik durf bijna op een papiertje mee te geven dat ook het midden van het land genoeg gaat mee krijgen!
Op de radars is ook niets te zien, namelijk (en zijn ook geen vliegtuigen, gechecked op FlightRadar - klinkt echt als naderend onweer...)
Heel vreemd haha
De buien van vanavond en vanacht zullen van zuid naar noord verplaatsen.
Hierbij krijgen dus ook o.a. zuidholland, en noordholland onweer met windstoten tot 120 kmph.
bron?
Bron is Gerrit Hiemstra van de het NOS weerbericht tijdens het 20:00 journaal. Maar ik blijf nu even nuchter en zeg: Eerst zien dan geloven!!!!! Is ons nou al zo vaak belooft de afgelopen tijd.
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Ik frankrijk zijn nog veel meer cellen active aan het worden en worden nog groten ook!
Gaat dit nl halen? de big question
Stats 2016 = 2 (30/5)
Stats 2015 = 5
Stats 2014 = 8