Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Nou ik kan jullie zeggen, dat wat hier nu boven en onder Horst in de Maas hangt, echt niet meer normaal is.
Elke seconde wel een flits, lucht wordt groen, zag net een mooie tuba, en het komt met bakken uit de lucht.
De wat een mega windvlagen zeg.
Nou nou dit is een mega joekel hoor.
Groetjes van Roberto
Nou ik kan jullie zeggen, dat wat hier nu boven en onder Horst in de Maas hangt, echt niet meer normaal is.
Elke seconde wel een flits, lucht wordt groen, zag net een mooie tuba, en het komt met bakken uit de lucht.
Groetjes van Roberto
Soms nog zware buien
Soms nog zware buien. Voor Limburg is voor de buien van vanavond code rood afgegeven. Dit ivm plaatselijk zeer zware buien, zeg maar gewoon noodweer. Vanavond en vannacht blijft het onrustig met op veel plaatsen stevige buien, kans op hagel, zware windstoten, wateroverlast. Het zal duidelijk zijn dat hierdoor overlast kan ontstaan en schade. Niet overal zullen de buien even zwaar zijn, regionaal kan dit nogal wat verschillen. Ik verwacht dat de buienactiviteit later vannacht vooral nog in het noorden en westen het sterkst zal zijn. Verder is het een warme nacht. Temperaturen rond 17 of 18 graden. Morgenochtend zijn er nog een aantal onweersbuien in het westen en noorden mogelijk, maar daarna knapt het op en kunnen we gaan bijkomen.
Zo zie je maar, na een hele dag nowcasten ziet het er goed uit, ook voor het westen van het land.
hoe groot is de kans dat limburg vannacht nog wat krijg?? iemand een idee al is de kans maar klein.
ik zit hier met twee overstuur kinderen, en een ervan durf niet meer naar bed
Hoe erg de buien zullen zijn... Geen idee,
Maar de kans op buien, en de kans op onweer is groot.
Echter is het uitgesloten dat het net zo extreem is als het buitje van net.
Soms nog zware buien
Soms nog zware buien. Voor Limburg is voor de buien van vanavond code rood afgegeven. Dit ivm plaatselijk zeer zware buien, zeg maar gewoon noodweer. Vanavond en vannacht blijft het onrustig met op veel plaatsen stevige buien, kans op hagel, zware windstoten, wateroverlast. Het zal duidelijk zijn dat hierdoor overlast kan ontstaan en schade. Niet overal zullen de buien even zwaar zijn, regionaal kan dit nogal wat verschillen. Ik verwacht dat de buienactiviteit later vannacht vooral nog in het noorden en westen het sterkst zal zijn. Verder is het een warme nacht. Temperaturen rond 17 of 18 graden. Morgenochtend zijn er nog een aantal onweersbuien in het westen en noorden mogelijk, maar daarna knapt het op en kunnen we gaan bijkomen.
Zo zie je maar, na een hele dag nowcasten ziet het er goed uit, ook voor het westen van het land.
Nu het midden van het land nog en dan ben ik helemaal blij!
continu geflits en af en toe een felle donder, die de ramen deed trillen.
en een complete wolkbreuk.
hier nu vandaag nog niks aan de hand.
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Groetjes van Roberto
Hmm, Maasbree meldt enig onweer en wat leuke regen voor de plantjes. Of het is heel lokaal of je hebt nog niet veel meegemaakt qua onweersbuien.
Volgens buienradar zitten we redelijk in hetzelfde gebied qua intensiteit dus ik hou het op het laatste.
Maar goed, jij hebt er dikke pret van en dat is het belangrijkste.
Hier is het niet meer dan een normale onweersbui, regent lekker door, maar geen stortregen, geregeld wat onweer, maar geen enkele inslag. En de wind valt al helemaal mee
‘Pinkpop alsnog stilgelegd vanwege noodweer, optredens later hervat’
Volgens de Limburgse omroep L1 is Pinkpop rond 20.30 uur stilgelegd. Bezoekers is met klem aangeraden vanavond niet te schuilen in tenten of bij bomen en torens. De festivalgangers wordt aangeraden op het terrein te blijven en gehurkt op de grond te gaan zitten als het noodweer losbreekt.
20:31
'Hel en verdoemenis'
De situatie boven het hoofdpodium van Pinkpop, waar vooralsnog een optreden van de Amerikaanse metalband Metallica gepland staat om negen uur
NikiopPinkpop Niki@Pinkpop Regent nu echt keihard, net werd omgeroepen dat nooduitgangen open gaan
bron:Jules Seegers (NRC)
| Gewijzigd: 9 juni 2014, 20:50 uur, door mrijkhals
Het voorspelde noodweer heeft Pinkpop in zijn greep Volg via het live-blog de actueelste berichten van onze verslaggevers vanaf het festivalterrein.
20.35 Veel brandweer, ambulances en politie uit voorzorg naar terrein.
Bron ( http://www.limburger.nl/article/20140609/CULTUURENMEDIA01/306099932/1056#Live-blog_-_Noodweer_treft_Pinkpop )
Fout gegaan?