Tijdens het volgende uur verplaatsen deze onweersbuien zich naar het noordnoordoosten en dus naar het oosten van de provincie Limburg en het centrum en het oosten van de provincie Luik. Zij verlaten de provincie Luxemburg via het noorden. Daarna wordt het tijdelijk overal in België rustiger maar later vannacht vergroot opnieuw de kans op onweer.
ze zitten daar ook echt neit stil...
http://www.l1.nl/nieuws/258090-opnieuw-crisisoverleg-over-noodweer
Rustig rustig...... Dat is de instelling? Wachten tot het slechte weer losbarst en dan ff 60.000 man ontruimen haha ik zeg succes! Mijn mening is dat elk weeralarm reden is om een festival stil te leggen elk slachtoffer is er 1 te veel! En dit hadden ze dus al uren geleden kunnen doen gokken is nooit een optie in deze situaties! Nu zijn ze er te laat mee ongeacht er wat gaat gebeuren.
Maar helaas voor sommige is hij iets teveel oostwaarts gericht...
later vanavond komt er toch nog een lijn met onweer door een koude front?
Jammer had nog nooit zulke indices gezien hier...
Gaan die buien in frankrijk aan kracht kunnen winnen in de nacht ?
Wooow... impressive!! Ik hoop dat jullie nog wat spul voor ons over houden in het noorden.
Ik ga alvast even voorslapen! Groetjes!!
Festivalbaas Jan Smeets heeft het aanwezige publiek opgeroepen naar huis te bellen en te zeggen dat er niks aan de hand is. "Bel naar huis en zeg dat de zon schijnt in Landgraaf," zei Smeets.
Maandagochtend zei de Pinkpopbaas goed voorbereid te zijn op zwaar weer. Volgens Smeets is tijdens het noodweer zondagochtend gebleken dat het festivalterrein hevige wind en regen kan weerstaan.
Maar helaas voor sommige is hij iets teveel oostwaarts gericht...
later vanavond komt er toch nog een lijn met onweer door een koude front?
Jammer had nog nooit zulke indices gezien hier...
eigenlijk niet,normaal gezien zou deze buien er niet mogen zijn maar de buien boven frankrijk zouden voor het spektakel moeten zorgen