David Dehenauw @DDehenauw · 1 min
Radar Jabbeke weer operationeel maar we weten niet wanneer en of hij zal uitvallen wegens kapotte airco. Later structureel onderhoud nodig
Das al 3 dagen zo, hopelijk kan het snel hersteld worden :/
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Ik ben geen expert maar dat lijkt me geen mammatus | Gewijzigd: 9 juni 2014, 17:46 uur, door Debbieke
Licht onweer: 4
Behoorlijk/noemenswaardig onweer: 4 (3-1 middag), (26-5 3x), (9-6 middag), (6-7 avond)
Zwaar onweer/Armageddon onweer: 0
Voor iedereen raad ik aan om juist nu de radar héél goed in de gaten te houden en vooral niet nu te zeggen: "ow, er komt geen onweer, laten we lekker 3 uur gaan wandelen in het bos". We weten allemaal dat als er wat ontstaat, dat het ook echt fout kan gaan!
Ja, die heb ik hier ook zien passeren, had ook nog nooit zo'n bewolking gezien. Maar kende de naam niet.
Vond het wel mooi.
De wind trekt hier ook wat aan nu, uurtje geleden nog niks.
Dat is overduidelijk undulatus aspiratus
Onweersdagen: 0
Tja dat zul je altijd houden hier. Ook ik betrap me er wel eens op dat ik zo erg baal als er niks komt en ik zie 10km van mij vandaan een monster langs trekken...
Dat gebeurd nogal eens en tja dan klaag je wel eens.
Ik heb gisteren de bui die boven Deurne ontplofte zien groeien uit een schapenwolkje. Dat geeft toch ook wel een kick. Of vorig jaar, toen er 's nachts een hevig onweer over het westen trok. Uit mijn raam zag ik die wolkentoppen groeien in het maanlicht. Het was van een onwezenlijke schoonheid.
tis een regenbuitje, maar ben nog niet bang dat ik het ga missen, integendeel zelfs;D
Ik denk dat de lijn daarachter de windsprong genereerd en daar de oplijning wel eens kan ontstaan. dat zou een nachtelijk onweer betekenen.
http://wolken.buienradar.nl/fr
Ik denk dat de lijn daarachter de windsprong genereerd en daar de oplijning wel eens kan ontstaan. dat zou een nachtelijk onweer betekenen.
Ik denk het niet , dat dat de hoofdvore is. Ik hoop van niet :p