| Gewijzigd: 9 juni 2014, 17:28 uur, door Marga
KNMI hou de mensen scherp,beter voorkomen dan genezen,ze falen af en toe,maar ja wat ik al zei,beter mensen waarschuwen dan niets doen.
als er iets komt zou dat gevaarlijk kunnen worden Inderdaad, het KNMI heeft ook een 6u die waarschuwing lopen. Dit omdat in die tijdspanne onweer wordt verwacht.
6u lang onweer lijkt me nogal moeilijk te halen (maar mag altijd!!!!)
ook de lifted is gezakt naar -5,85 en die was eerst -6,?? voor hoek van holland we blijven hopen maar toch
ook de lifted is gezakt naar -5,85 en die was eerst -6,?? voor hoek van holland we blijven hopen maar toch Ja je krijgt nou 4 ontladings minder
Het KNMI faalt niet. Ze hebben daar nu eenmaal geen kristallen bol en op onweersbuien zit geen klok. Ook voor een professioneel instituut als het KNMI blijft het gissen hoe laat het onweer er is en waar precies,
Dan moeten ze het bij het code geel laten. Alleen code oranje uitgeven als er meer zekerheid is.
zekerheid heb je bij zoiets nooit!
het kan zomaar ineens oplaaien, maar ook zomaar opeens weer in het niets oplossen.
wees blij dat er zo sereius gewaarschuwd word, zo verkom je een hoop ellende...
KNMI hou de mensen scherp,beter voorkomen dan genezen,ze falen af en toe,maar ja wat ik al zei,beter mensen waarschuwen dan niets doen.
Dan is code geel voldoende om te waarschuwen. Bij code oranje moet je een veel hogere zekerheid hebben volgens de criteria van het KNMI. Code oranje zou ingaan om 16.00 en er is niks gebeurd. Nu gaat het in om 18.00 en nog steeds niets van betekenis in zicht.
Dat gebeurde ook op 25/ 26 mei een paar jaar geleden en keek toen wat er een paar uur later kwam
Inderdaad. 25/26 mei 2009. Alles explodeerden 's avonds boven Nederland, met name in het westen
het kan zomaar ineens oplaaien, maar ook zomaar opeens weer in het niets oplossen.
wees blij dat er zo sereius gewaarschuwd word, zo verkom je een hoop ellende...Inderdaad, een gewaarschuwd man is er 2 waard. Dat het KNMI vrij snel een code oranje heeft, zie je niet vaak. Ze hebben dus zeker hun redenen.
Het is en blijft onweer, zeer moeilijk te voorspellen
En de discussie over al dan niet waarschuwen, kunnen we misschien op een anders moment houden
Die 2 Supercellen boven Belgie ontstonden ook uit het niets. | Gewijzigd: 9 juni 2014, 17:30 uur, door DesHeersch
En toen werd het nachtwerk, dus we hebben nog ff
hier in koksijde niet meer dan wat regen en wat licht gerommel in de verte die de zee opgaat
Geen zin in vandaag, dus wordt er geveegd. Er hierover kan niet gediscussieerd worden.
Oude koeien enzo | Gewijzigd: 9 juni 2014, 17:29 uur, door Marga
Het zijn voorspellingen. Onweer is onvoorspelbaar, zeker als je het gaat hebben over locaties waar het zwaarder is of niet en laat staan de tijden. De ene bui gaat langzamer dan de ander. Ik verwacht zelf dat het boven land, of zelfs in België gaat exploderen na 18:00 en het ganse land zal aandoen vanavond en vannacht | Gewijzigd: 9 juni 2014, 17:33 uur, door Marga