maar goed het si nog niet eens 18:00 uur en ik durf nog geen bak bier te zetten op mogelijke ontwikkelingen.
idd, ga gewoon afwachten en kijken wat er komt. Want of ik nu 10 keer op de radar kijk, of 20 keer dat maakt niets uit.. (dat denk ik dan toch maar....)
Maar één ding is zeker, dat er 'iets' gaat gebeuren is zeker, want als er niet gebeurt dan heeft zowat 99.99% van de waarschuwingen het mis.(althans de verwachtingen). Dus blijf nog steeds in de verwachtingdat er iets tevoorschijn gaat komen.De beste klans maak door te zeggen dat het gaat onweren, met zwaar zit je ook nog wel redelijk goed. Maar begin niet aan het noemen van gebieden. zal vooral lokaal of hooguit van rehionale aard zijn,kleine kans dat heel Nederland hetzelfde spektakel gaat krijgen, misschien nog wel kleiner dan de kans op geen onweer van betekenis.
Dat is dit weerstation bij mij in de buurt
http://www.weerstationroden.nl/
http://www.weerstationroden.nl/roden/live-weer/
| Gewijzigd: 9 juni 2014, 17:27 uur, door Marga
Welke buurt of straat ongeveer?
beste raymond
wijk heet bijdorp
straat heet rietzangerpad
Dat gebeurde ook op 25/ 26 mei een paar jaar geleden en keek toen wat er een paar uur later kwam
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Hou er ook rekening mee dat de ganse nacht onweer wordt voorspeld. KF trekt pas omstreeks 4-5u over het centrum van België.
Her en der zullen er cellen onstaan vermoed ik.
Kijk maar naar gisterenavond, uitgedoofde cel activeerde toen vlak aan de grens (regio Poperinge) om weer veel vernieling te zaaien (spijtig genoeg).
Dat gebeurde ook op 25/ 26 mei een paar jaar geleden en keek toen wat er een paar uur later kwam
je hebt gelijk wat een tijd
Ja , kan natuurlijk altijd, maar hoe de kaarten er nu bij liggen zit er niet veel meer aan te komen, kan natuurlijk altijn nog ontstaan. Maar het is ook al afgekoeld he nu
Het KNMI faalt niet. Ze hebben daar nu eenmaal geen kristallen bol en op onweersbuien zit geen klok. Ook voor een professioneel instituut als het KNMI blijft het gissen hoe laat het onweer er is en waar precies,
Voorspellingen.. Ze zijn nooit zeker, anders was het wel heel makkelijk. Met dit weer kan er elk moment iets ontstaan, ze doen het juist goed door iig te waarschuwen, en mocht het niet ontstaan dan de waarschuwing te verlengen. Hier trekt het momenteel helemaal dicht, mammatus hangt in de lucht, het kan allemaal nog steeds.
Het KNMI faalt niet. Ze hebben daar nu eenmaal geen kristallen bol en op onweersbuien zit geen klok. Ook voor een professioneel instituut als het KNMI blijft het gissen hoe laat het onweer er is en waar precies,
Dan moeten ze het bij het code geel laten. Alleen code oranje uitgeven als er meer zekerheid is.
18..00 waarschuwing **KANS OP** extreem weer. en VANAF 18.00. Niemand kan zeggen om zo en zo laat gaat het extreem weer worden daar en daar.
Zoals gemeld wordt het een feestje de ganse avond en nacht.
Als je de radars wat volgt, dan kan je zien dat er ten zuiden van de Franse grens actueel reeds ontladingen zijn waar er een kwartier geleden geen waren.