Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
'kans' op zwaar onweer. Niet gegarandeerd Net zoals bij de loterij. je hebt altijd geld te winnen, serieus veel, maar er zijn er maar weinigen die het wel degelijk kunnen benutten
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Aanvoer van zwaardere buien komt weer opgang. Hoosbuien vooral, niet direct noodweer. Ze koersen vooral richting Zeeland en het westen van Noord-Brabant, daarna verder het land in. De buien kunnen nog in omvang toenemen, waarbij windstoten, onweer en hagel ook goed mogelijk zijn.
De zwaardere buien, die wel kunnen uitgroeien tot noodweer, lijken zich meer te richten op Noord-Brabant en Limburg en dan verder naar het noordoosten. Deze buien komen pas na 18 uur.
wat denk jij?
gaat er nog ontstaan?
volgens mij wel
ik denk het wel,het termische lagedrukgebiedje komt naarmate de avond vordert dichterbij,waarschijnlijk geeft dit genoeg push om surface base convectie toe te laten
gfs geeft bovendien de hoogste neerslagsignalen voor onze regoi tussen 20 uur en 23 uur s'avonds
waarden nog niet zo hoog geweest hier in het noorden
ik hoop van harte dat de cijfers zich gaan waar maken
die buien frankrijk lijken te activeren, nou maar afwachten welke kant ze opgaan.
Ook zal er een NVA zijn i.p.v een PVA. ik weet niet of vanmiddag later er nog een golf komt de de stijgbewegingne gaat maken.
Wat wel zo lijkt is dat de max temp om de convectie goed op gang te helpen niet wordt gehaald en alleen in de regio brabant / limburg gehaald wordt.
daarom zullen de buien in zeeland / zuid holland vanaf middelbaar niveau zijn. en wellicht kan de temperatuur nog oplopen richting de benodigde 28 graden maar ik heb er een hard hoofd in.
het blijft wel nowcasten en mochten de puzzelstukjes wel in elkaar vallen kan het zomaar leuk worden.
Nog niks. Het is vooral nowcasten. Of terwijl de boel in de gaten houden.
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/41484/tijdelijke-chat-ruimte-onweer-online/
http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=nl