| Gewijzigd: 9 juni 2014, 16:13 uur, door Marga
Schitterend!
Die mammatus/undulatus/whatever die over je heen zwiept voordat de bui begint is echt mooi! | Gewijzigd: 9 juni 2014, 16:13 uur, door PaytDelft
"Wat heeft het voor zin als je iedereen van A naar B verplaatst?", zegt Smeets. Gisteren trok er ook al een zware bui over het festivalterrein in Landgraaf. "We hebben toen een goede generale repetitie gehad, want die bui was niet mis." Volgens de festivalbaas waren er gisteren geen problemen door het weer.
Open ruimtes
"Maar als het straks echt dreigend wordt, dan stap ik het podium op en spreek de mensen toe." Hij zal mensen dan aanraden open ruimtes op te zoeken. Smeets wijst erop dat daarvan nog lang geen sprake is. "Ik zit hier lekker in de zon."
hier
Timelapse bui Eindhoven
Timelapse of versneld? (Beeld is zo mooi vloeiend nl). Prachtige video.
Vrienden op zeilschool in ZW-Friesland melden een prachtige zeildag gehad te hebben ondanks eerdere voorspellingen van geen wind: bui over twente/duitsland zoog, ook op die afstand, zoveel wind aan dat ze er prima op hebben kunnen varen . Nu daar weer snoeiheet, overigens.
| Gewijzigd: 9 juni 2014, 16:22 uur, door jcroon
zal wss wel nog vanalles ontstaan Ik hoop het wel...anders was het een storm in een glaasje cola
Ik weet dat deze vraag wellicht wat stom en overbodig overkomt,
Maar ik zie op de ene weersite dat Noordholland de volledige laag krijgt, en de andere website zegt daar in tegen het tegenovergestelde.
Krijgt noordholland ook onweer? Of worden we geschamt / niet geraakt?
gaat er nog ontstaan?
volgens mij wel | Gewijzigd: 9 juni 2014, 16:38 uur, door Marga
Aanvoer van zwaardere buien komt weer opgang. Hoosbuien vooral, niet direct noodweer. Ze koersen vooral richting Zeeland en het westen van Noord-Brabant, daarna verder het land in. De buien kunnen nog in omvang toenemen, waarbij windstoten, onweer en hagel ook goed mogelijk zijn.
De zwaardere buien, die wel kunnen uitgroeien tot noodweer, lijken zich meer te richten op Noord-Brabant en Limburg en dan verder naar het noordoosten. Deze buien komen pas na 18 uur.
Bron: http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/Live-blog%3a+kans+op+noodweer/2000
Welke denk jij dan wel? Of denk jij dat het mee zal kunnen gaan vallen? Ik vind het niets hoor, dat noodweer brrr. Mag van mij mee gaan vallen, zeker bij pinkpop al die tentjes
| Gewijzigd: 9 juni 2014, 16:50 uur, door Marga