Kijken wat vandaag gaat brengen. Maar als buienradar dit keer wel klopt. Heb ik weinig vertrouwen in dat die lvl 3 echt gaat gebeuren.
het is nog nie eens half 12 | Gewijzigd: 9 juni 2014, 11:41 uur, door Marga
Wat een domme uitspraak denk je nou echt dat die bang zijn voor de media
Misschien niet bang voor de media, maar wel voorzichtig met hun imago richting publiek: ten slotte zijn zij degenen die ons burgers op tijd en correct behoren te waarschuwen in onze eigen ogen. En de afgelopen keren waarbij een weeralarm werd afgegeven waarna het in de praktijk wel mee bleek te vallen, viel iedereen over het KNMI heen: 'stelletje amateurs'. (Je hoeft niet altijd dezelfde kennis van zaken te hebben om een oordeel over het werk van een ander te hebben, blijkt). Dus hoewel het alarm toch echt terecht was afgegeven, wordt het KNMI nu als een soort 'cry wolf' afgeschilderd. Totdat echt de vlam in de pan slaat (zoals vandaag als Estofex aangeeft) en men denkt dat het wel mee zal vallen weer. Heeft de KNMI het wéér niet goed gedaan....
Terwijl notabene jullie, als kenners, vaak wel wisten waardoor het kwam dat alle potentiele factoren (Cape, Boyden) toch niet tot wasdom kwamen (CIN?). Kortom, zo'n domme opmerking vind ik het dan weer niet
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
knmi komt meestal met oranje/rood als de situatie een beetje duidelijk is, er is nu nog geen touw aan vast te knopen
De vraag is dus: wanneer dan wel? Je mag van het KNMI verwachten dat ze een betrouwbare en tijdige waarschuwing afgeven. Dit heeft niets te maken met paniek, je krijgt pas paniek als mensen niet tijdig gewaarschuwd worden en er onverwachts toch een noodweer losbarst.
what,hier niks te zien
edit:nu een bliksem gespot richting het noordwesten | Gewijzigd: 9 juni 2014, 11:31 uur, door Jenss
Wat een domme uitspraak denk je nou echt dat die bang zijn voor de media..die gaan echt wel afgeven..mensen kunnen voor die tijd rustig de berichten volgen tis al dagen bekend dat deze dag potentieel gevaar kan geven
Ja maar toch heb ik het gevoel dat ze wel minder snel als in het verleden zo'n waarschuwing uitgeven. Maarja daarom zeg ik ook MIJN GEVOEL, betekend niet dat het waar is.
Dus ik vind er wel wat in zitten.
Ja maar toch heb ik het gevoel dat ze wel minder snel als in het verleden zo'n waarschuwing uitgeven. Maarja daarom zeg ik ook MIJN GEVOEL, betekend niet dat het waar is.
Onweerskansen worden in INDECS iets afgebouwd voor vanmiddag/vanavond, maar blijven significant. Harmonie geeft in de nieuwste run de piek in het aantal ontladingen vooral buiten de landsgrenzen en laat het aantal dan afnemen, maar 240/5 min blijft fors.
criteria word er in de ochtend guidance nog niet gehaalt...straks om een uur of 2 meer hierover.!!!
@MRIJKHALS de criteria word nog niet gehaalt....
Er word niet voor niets een voorwaarschuwing afgegeven wees waakzaam als mensen daar niks mee doen..tjah | Gewijzigd: 9 juni 2014, 11:36 uur, door Tatanka
| Gewijzigd: 9 juni 2014, 11:42 uur, door Marga