Ja, de extremere exemplaren zijn van verre te zien. Prachtig om te zien. Afwachten wat het gaat worden vandaag. Eerst maar eens slapen en overdag genieten van het warme weer. Voorlopig de laatste | Gewijzigd: 9 juni 2014, 07:34 uur, door Marga
A level 3 was issued for NW France and BENELUX for very large hail, damaging wind gusts, tornadoes and excessive precipitation.
Ben benieuwd naar de rest van vandaag, die bewolking moet snel weg kunnen trekken want als de bewolking de temperatuur achter houd is de kans dat het vandaag verder met een sisser afloopt groter.
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
Mja dat word dan afwachten, in elk geval was dit de eerste keer dat het zo heftig was voor mij en voor veel mensen denk ik, dus ook wel erg intens en een beetje schrikken. De volgende keer zal ik niet meer zo opgelaten zijn als net. Haha, ik stond echt te shaken op mijn benen voor het raam, en ik dacht steeds: Oh het valt best mee, in de USA is het nog veel erger... Maar als je het zelf meemaakt is het toch net een tikkeltje anders als op de tv/Youtube.
Het lijkt zometeen wel weer aardig op te klaren, de vogels fluiten ook weer en zoeken naar piertjes in de tuin.
Succes aan allen die na een zware nacht aan het werk moeten, en geniet van het weer!!