Maar er zei hier iemand dat de buien naar west-vlaanderen komen, dat denk ik niet. Momenteel ontstaan er wel wat buien voor de zone uit, is iets voor Zeeland.
De zeebries heeft het hier trouwens goed doen afkoelen, moest zelfs een trui aandoen daarnet op het terras.
Maar er zei hier iemand dat de buien naar west-vlaanderen komen, dat denk ik niet. Momenteel ontstaan er wel wat buien voor de zone uit, is iets voor Zeeland.
De zeebries heeft het hier trouwens goed doen afkoelen, moest zelfs een trui aandoen daarnet op het terras.
Dat was ik Ik denk wel dat ze komen, het zal misschien het randje zijn. Kijk op lightningmaps. Als de buien van de franse kust iets meer naar het oosten gaan is er nog hoop
| Gewijzigd: 8 juni 2014, 21:55 uur, door Marga
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
Ik denk dat mijn garage maar eens leeg gehaald moet gaan worden....
| Gewijzigd: 8 juni 2014, 21:55 uur, door Marga
Alhoewel er hier vorige nacht omstreeks middernacht een serieus zwaar buitje passeerde. Ook iets van gemerkt? Ik wakker gewaaid en gehageld geweest.
Monster large hail being reported from the isolated supercell trailing near Paris, France this evening!
Source: Adan Bygmasmuth via twitter
Citaat van Marga, zaterdag 7 juni 2014, 20:10 uur
Margot @Margot_VDS
@frankdeboosere Mooi. Mijn auto is kapot ... :-/ <---(Krijg de bijbehorende foto niet ingeplakt) Marga: Ik wel
Na een tijdje alleen meelezen valt mij 1 ding enorm op, op deze hagel foto's. (is wel een beetje off-topic misschien).
De foto die Marga op pagina 15 van dit topic poste met de hagelstenen in Belgie gister en de bovenstaande foto van de hagestenen vandaag in Frankrijk.
Is het nog iemand opgevallen?
De gelakte nagels zijn wel verdacht overeenkomstig Of is dit momenteel juist de mode? Of bestaat toeval? Of toch zelfde persoon/andere hand?
Greetszzz,
Moneytree-Troll
| Gewijzigd: 8 juni 2014, 22:03 uur, door Marga
Alhoewel er hier vorige nacht omstreeks middernacht een serieus zwaar buitje passeerde. Ook iets van gemerkt? Ik wakker gewaaid en gehageld geweest.
Dat was echt balen voor mij :p Hier in roeselare was er niks, en net erna begon die bui te activeren...
De gelakte nagels zijn wel verdacht overeenkomstig Of is dit momenteel juist de mode? Of bestaat toeval? Of toch zelfde persoon/andere hand?
Je slaat de spijker op de kop. Dit is het grote probleem met foto's in de sociale media. Ze worden gejat en onder een andere naam de wereld in geslingerd. Bij de tornado's in de USA zien we bijna bij iedere tornado weer "oude" tornado's voorbij komen, die dan aangeboden worden als "nieuw". Ik vind het heel scherp van je! Of het is inderdaad mode in nagellak-land. Daar heb ik weinig verstand van. Alert blijven is het devies.
Toevoeging
Maar nu ik de foto's naast elkaar zie, is het overduidelijk dat het toch twee verschillende mensen zijn. De nagellengte is anders.
Ik hoor uit zeer betrouwbare bron, dat de verschillende kleuren nagels mode zijn. | Gewijzigd: 8 juni 2014, 22:05 uur, door Marga
Je slaat de spijker op de kop. Dit is het grote probleem met foto's in de sociale media. Ze worden gejat en onder een andere naam de wereld in geslingerd. Bij de tornado's in de USA zien we bijna bij iedere tornado weer "oude" tornado's voorbij komen, die dan aangeboden worden als "nieuw". Ik vind het heel scherp van je! Of het is inderdaad mode in nagellak-land. Daar heb ik weinig verstand van. Alert blijven is het devies.
Debbieke gooide het al op mode maar ik vond de kleuren nogal exact overeenkomen.
Waarom ziet een man dit? Mijn vrouw laat haar kunstnagels nogal eens voorzien van 1 of ander kunstwerk/kleurtje dus vandaar dat ik nogal eens op het nagelwerk let.
Deze kwamen mij dus bekend voor had ze dus al eens eerder gezien.
Maargoed, back on-topic.
Greetszzz,
Moneytree-Troll
Toevoeging voor Marga: Zijn linker en rechter hand, daarin zie je wel vaker lengte verschil
| Gewijzigd: 8 juni 2014, 22:07 uur, door Moneytree-Troll
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
Al hoop ik (mijn excuses voor de grote liefhebbers) dat het nog mee gaat vallen.... denk niet dat mijn pa me in zulk noodweer op wilt komen halen namelijk (ja, ik ben een grote angsthaas haha). Maar goed, ik ga morgen de radars en berichten goed in de gaten houden, zodat ik op tijd de boel binnen kan zetten.
Voor nu wens ik een ieder die nu of later vandaag nog een bui klrijgt, veel succes toe!