Er gaat idd iets fout met de buienradar. Helaas kunnen wij dat niet verhelpen.
Edit: Hij werkt weer zoals het hoort. | Gewijzigd: 8 juni 2014, 14:27 uur, door Ries
Volgens mij is het gewoon mamatus
Op die tweede mooie foto van jou is duidelijk mamatus te zien.
Op de eerste foto heb je bewolking waar de wolken lijnen lijken te vormen door een groot contrast. Vooral onder in die foto kan je dat goed zien. Ik heb dit zelf ook waargenomen in Glanerbrug en vond het nogal opmerkelijk. Is er ook een naam voor het fenomeen dat er van die duidelijke begrenzingen lijken te zijn tussen de wolken? Vergeef mij de herhaling van de vraag. Ik ben gewoon nieuwsgierig.
Bedankt Bram. Misschien is dit het antwoord op mijn vraag. De bewolking was ter hoogte van glanerbrug echter wel vrij rustig. | Gewijzigd: 8 juni 2014, 14:43 uur, door Marga
Maar eerst misschien vanavond nog iets? Dit zegt het KMI: Later vanavond en vannacht valt er opnieuw plaatselijke neerslag die mogelijk vrij intens kan zijn met onweer. De minima liggen tussen 16 en 19 graden
Afkoelen zal het al zeker niet doen
Edit: ik het hier nog niet gezien, maar het KNMI geeft een waarschuwing staan voor de 3 zuidelijke provincies:
Kans op een onweersbui Geldig: maandag 09 juni 2014 vanaf ca 00 uur gedurende ca 6 uur
En edit 2 want ook het KMI heeft zijn waarschuwing aangepast (gans België):
Van 08/06 12u tot 09/06 08u : Deze namiddag kan er hier en daar een onweersbui vallen. Later vanavond en vannacht vergroot de kans op plaatselijke onweersbuien opnieuw. | Gewijzigd: 8 juni 2014, 14:45 uur, door Sven
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
hierboven een filmpje van toen het begon. | Gewijzigd: 8 juni 2014, 16:55 uur, door Marga
Nog steeds mooie waardes voor geheel nederland wat betreft cape. Ik zit nog net in het donkergekleurde gebied..
CAPE zal er vandaag en morgen genoeg zijn. Je moet alleen het geluk hebben dat die buien die iets met die CAPE doen, boven jouw hoofd zitten
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Deze avond hopelijk nog wat onweer hier in de westhoek, morgen weer eens naar Antwerpen afreizen.
Iemand die toevallig iets meer weet over timing morgen? Dan probeer ik met de onweerders mee te reizen