In de tweede helft van de middag en 's avonds volgt dan een actieve storing die de warme lucht echt verdrijft. Hierbij kunnen zware onweersbuien optreden, met weer kans op hagel maar ook zware windstoten tot 100 km/uur. Verder kan er lokaal veel regen in korte tijd vallen, met risico op wateroverlast. De zwaarte van de buien is, wederom, ook afhankelijk van de hoeveelheid zon en het oplopen van de temperatuur in de middag. In de nacht zijn de buien waarschijnlijk nog niet snel verdwenen, pas dinsdag overdag wordt het geleidelijk droger.
www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/Onweerskansen/1999
Het is dus aan de zon hoe zwaar de buien gaan uitpakken.
| Gewijzigd: 8 juni 2014, 11:46 uur, door reedtimmer
Het zijn voorspellingen. Geen actuele waarnemings levels.
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/41484/tijdelijke-chat-ruimte-onweer-online/
Hier net hetzelfde Tijd voor bbq ! Ik wilde gisterenavond bbq'en maar toen ik naar huis reed dacht ik: Het zal niet meer voor vandaag zijn haha :p | Gewijzigd: 8 juni 2014, 11:52 uur, door Marga
Tornado's! Ik kan me nog goed july 2010 herinneren waarin we binnen een paar dagen 2 x level 3 hadden van Estofex!! Gelukkig viel het op de meeste plaatsen mee met het zware weer maar ik weet nog goed dat we hier bij Appelscha toen een tornado hebben gehad. Dat was mijn eerste keer dat ik echt flinke rotatie kon waarnemen hier, was echt een indrukwekkend gezicht!!
tophoogte: 12 km. Tis een HP. Iemand bevestiging? of is het een MCS met een supercell vorm? dat kan natuurlijk ook...
| Gewijzigd: 8 juni 2014, 11:49 uur, door NLSupercell
tophoogte: 12 km. Tis een HP. Iemand bevestiging? of is het een MCS met een supercell vorm? dat kan natuurlijk ook...
Ziet er dik uit iig.. De bui lijkt over het oosten te gaan (ri Duitsland) Buienradar echter, geeft de richting als meer noordelijk aan (Drenthe, Groningen). Nowcasten wordt het de komende dagen. Ik heb er in ieder geval veel zin in!
| Gewijzigd: 8 juni 2014, 11:55 uur, door Floris-Jan
Zoals al eerder aangegeven gaat het hier om een Bow-echo