Yep.
Wel teleurstellend dat ik het bij het terechte eind had.
| Gewijzigd: 7 juni 2014, 22:43 uur, door GateKeeper
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/41484/tijdelijke-chat-ruimte-onweer-online/
Yep.
Wel teleurstellend dat ik het bij het terechte eind had.
Het wordt dan ook eens tijd dat je het is een keer niet bij het juiste eind heb.
Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -
Overigens boven de Flevopolders lijkt zich ook iets te ontwikkelen.
Ja weerfan maar je ziet dat niet op radar...hij is gewoon verticaal...
daar kunnen gewoon rechts midden en links buien op blijven ontstaan al gaat de kans nou vanaf midden nl naar oosten | Gewijzigd: 7 juni 2014, 22:57 uur, door Tatanka
Dat is al bijna de hele avond
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/41484/tijdelijke-chat-ruimte-onweer-online/
Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -
Omdat dat het Kf is die nog een beetje actief is>>>> Het bijbehorende koufront loopt via de Britse Eilanden naar het westen van Frankrijk en dan over het Iberisch Schiereiland. Dit trekt langzaam in onze richting. Voor het koufront ligt in de warme lucht boven Nederland een vore (convergentiezone), die vannacht het noorden verlaat. Hierop bevinden zich actueel enkele buien. Achter de vore gaat de wind om naar westelijke richting. Het koufront komt in de tweede helft van de avond boven ons land te liggen. Hierin trekt vannacht en morgenochtend een golf over ons land, waarna een zwak hoog opbouwt net ten noorden van ons land en de stroming bij ons weer oostelijk wordt. Het koufront wordt dan langzaam weer teruggedrongen.
De hagelbui over het centrum ontstond uit een klein neerslagechotje dat bij het overschrijden van de streek tussen Lessines en Quenast (BE) plots activeerde. Laat dat nu net een streek zijn die bekend is door haar porfiergroeves. Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit toeval is.
Ik heb een raar gevoel naar morgen en vooral maandag, met nog extremere waarden en meer schering. Enerzijds ben ik benieuwd naar wat we zullen krijgen, anderzijds zie ik liever geen herhaling van de schade van vandaag...