Edit Marga: knip
Super mooie foto!!
| Gewijzigd: 5 juni 2014, 18:10 uur, door Marga
En hier trouwens een stukje van het KMI voor zaterdag:
Zaterdag verwachten we zomerweer. Het blijft droog en meestal zonnig met slechts wat hoge wolkensluiers. In de loop van de namiddag ontwikkelen er zich enkele stapelwolken met plaatselijk kans op een onweer vooral in het westen.
Maar de dinsdag ziet er naar mijn idee erg goed uit, dat kan volgen mij heftig worden.
Een echte "overgangsdag". Inderdaad, is wel nog wat vroeg om er veel over te gaan zeggen.
Gisteren werden er nog temperaturen voorspeld tot 32°, vandaag is dat nog tot 25°. Maar nog veel onzekerheid in de pluimen, is dus nog afwachten
Onze weerman geeft vanaf zaterdag al iedere dag kans op een warmteonweer, maar vooral vanaf zondag.
Onweer is en blijft plaatselijk.
Ik herinner me niet zo lang geleden dat het onweer was voorspeld voor de ene kant van het land om dan uiteindelijk aan de andere kant van het land los te barsten.
En voor de mensen in het westen (ben er zelf vaak 1 tijdens de weekends): het is nu eenmaal zo dat de kusstreek tijdens de zomer kleinere kansen heeft op onweer dan het binnenland. Daarentegen heeft de kuststrook dan weer betere kansen in lente/herfst/winter. Zie maar naar begin januari dit jaar!
Zou er waarheid in zitten? Boeren leefden en leven veel meer samen met de natuur.......
Ik kan me een flink onweer met korrelhagel en sneeuw in februari 2013 nog goed herinneren,wat een klappen zaten daar tussen,ik was toen erg verrast want had zoiets nooit meegemaakt in de winter en had zoiets al helemaal niet verwacht.Toen was er zelfs ergens in Belgie een valwind of windhoos oid waargenomen.
| Gewijzigd: 5 juni 2014, 22:48 uur, door bliksemdenhaag
Lees mijn post hier ergens boven eens door
Het is nog altijd afwachten. Het is niet omdat daar de hoogste waarden zullen worden gehaald, dat het daarom daar effectief tot zwaar onweer zal komen.
Dat kan ik me ook vaag herinnen
Maar deze winter was het ook zwaar prijs in januari in west-vlaanderen met zeer zware valwinden.
Bomen ontworteld (die nog geen blad hadden!) daken weg tot zelfs volledige huizen ingestort. Ik stond op dat moment buiten en heb het goed gemerkt. Achteraf bekeken was dat echt wel een risico.
Maar nu genoeg gepraat over het verleden, laat ons samen genieten van het 'voorspel' en het onweer zelf. Ook al krijg ik geen onweer, ik geniet al van het volgen en andere mensen gelukkig maken.
Jammer dat er nu al mensen concluderen dat ze geen onweer zullen krijgen. Het is en blijft afwachten. Laat ons misschien al eerst eens naar zaterdag kijken. Het KMI ziet dan nog weinig kans op een warmteonweer, maar de grootste kans wel voor het westen van het land.