aldus; Reinier van den berg via twitter
Ik wel hoor, tussen de 30 en de 35 is tijdelijk wel lekker, boven de 35 wordt het inderdaad te heet. Het moet ook geen weken zo zijn want dan wordt je het ook snel zat.
Maar nu on-topic over de onweerskansen. Zondag is een dagje om in de gaten te houden, GFS komt nogsteeds met extreme waardes. Zowel de onstabiliteit en de schering zijn beide erg goed te noemen. Hieronder de kaarten hoe het er nu voor staat volgens de recenste run.
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Kop op, kan nog komen ....
update guidance KNMI:
NEERSLAG:
Momenteel frontale band die met uitzondering van NO het hele land bedekt. Ervooruit in de warmste lucht in NO CAPE 200-400 J/kg, vanavond 400-700 J/kg. Deze buien dus van het type single cell/matig georganiseerde multicell, in de avond op nadering van de trog goed georganiseerde multicells. Onweerskansen zijn nu vrijwel gelijkelijk over het land verdeeld. Eerstkomende uren eerst vooral in noordoosten, maar later op de dag op de naderende hoogtetrog van het zuiden uit ook elders. Ook Harmonie geeft een onweerssignaal. Donderdag CAPE ruim 400 J/kg met 20-30 kn schering, ook hier dus mogelijk multicells, INDECS komt zelfs met kansen van rond 90%. Donderdagmiddag van het zuidwesten uit geleidelijk droger.
| Gewijzigd: 4 juni 2014, 13:16 uur, door Jo Capelle
Dit is pas de eerste van de 2 oclussies later volgt nog een trog..kans staat tot 23 uur vanavond...onderbouw je ik denk niet dat er onweer komt eens.
| Gewijzigd: 4 juni 2014, 14:59 uur, door Tatanka
Dit is pas de eerste van de 2 oclussies later volgt nog een trog..kans staat tot 23 uur vanavond...onderbouw je ik denk niet dat er onweer komt eens.Een goede lezer leest dat ik het heb over de eerste buien die Noord-Nederland naderen.
Maar wat je zegt, er komen nog (veel) meer buien aan vanuit het zuiden, maar op dit moment zit er (nog) weinig onweersactiviteit in.
Overigens lijkt het op het Europa plaatje dat het flink onweert boven Nederland, maar als je op dezelfde tijd (15:00u) de detailkaart van Nederland ziet, is er (bijna) niets aan de hand. De ontladingen horen bij de onweersbuien boven Duitsland.
Je verwacht het niet! :p
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/41484/tijdelijke-chat-ruimte-onweer-online/