ik ff mazzel dat ik volgende week 3 weken in tunesie zit Mie was gemiddeld met een gemiddelde van 13,2 in plaats van 13,1 eigenlijk normaal en juni had 1 week warm weer, de rest was normaal tot te koud. Juni was eigenlijk verselijk, lekker juniweer kwam, op dat ene weekje na, maar niet op gang. Ik vond juni eigenlijk een "net niet"maand. Juli was OK maar het had wel wat langer mooi mogen zijn tussen de buien door.Als je deze grafiek anders bekijkt hebben we al het hele jaar te maken met warme periodes
(Plaatje wil niet goed uploaden)
| Gewijzigd: 7 augustus 2014, 16:24 uur, door onweerwoudenberg
plaatje
(Plaatje wil niet goed uploaden)Heb je ook ergens de bron van dit plaatje? Want zonder legende, is dat nogal moeilijk te interpreteren. (Over welke periode, wat als gemiddelde, welk station, verdeling x-as/y-as etc....)
| Gewijzigd: 7 augustus 2014, 22:44 uur, door Sa'ke
En de Bilt
http://www.cpc.ncep.noaa.gov/products/monitoring_and_data/restworld.shtml
Het is vooral deze winter warmer geweest als normaal. | Gewijzigd: 8 augustus 2014, 15:19 uur, door Sa'ke
En de Bilt
Het is vooral deze winter warmer geweest als normaal. Dat kun je wel zeggen ja, ik herinner me nog de postjes van november 2013 "dit jaar komt er een elfstedentocht, ik voel het gewoon".
Met name tweede helft mei en juni , op een korte piek na, denk ik niet opvallend veel warmer. Eigenlijk vrij gemiddeld. Meestal hebben we wat meer "mooi weer"in die periode.
En de Bilt
Het is vooral deze winter warmer geweest als normaal. Dat kun je wel zeggen ja, ik herinner me nog de postjes van november 2013 "dit jaar komt er een elfstedentocht, ik voel het gewoon".
Met name tweede helft mei en juni , op een korte piek na, denk ik niet opvallend veel warmer. Eigenlijk vrij gemiddeld. Meestal hebben we wat meer "mooi weer"in die periode.Tja we hebben zoveel extreem warme lente's gehad de afgelopen jaren dat we het al doodnormaal gaan vinden als we boven het gemiddelde zitten.
Als je terugkijkt naar wat de normale gemiddelden een paar decenia terug waren voor die lentemaanden dan zitten we de koudste maand van dit jaar gemiddeld nog ver boven die temperaturen
| Gewijzigd: 8 augustus 2014, 19:32 uur, door onweerwoudenberg
Dat vind ik ook, vooral de hoeveelheid water die we de laatste 2 maand hebben ontvangen. Vorig jaar heb ik zelfs de tuin moeten bespoeien en geregeld de vijver bijvullen. Dit jaar toch niet.
Dat vind ik ook, vooral de hoeveelheid water die we de laatste 2 maand hebben ontvangen. Vorig jaar heb ik zelfs de tuin moeten bespoeien en geregeld de vijver bijvullen. Dit jaar toch niet. qua regen hebben we inderdaad al een flinke bak gehad, maar dat staat weer los van de warmte..
hoe dan ook ik denk dat dit de eerste maand wordt die te koud gaat verlopen, hoewel er nog flink wat voor moet gebeuren.
Dat vind ik ook, vooral de hoeveelheid water die we de laatste 2 maand hebben ontvangen. Vorig jaar heb ik zelfs de tuin moeten bespoeien en geregeld de vijver bijvullen. Dit jaar toch niet. qua regen hebben we inderdaad al een flinke bak gehad, maar dat staat weer los van de warmte..
hoe dan ook ik denk dat dit de eerste maand wordt die te koud gaat verlopen, hoewel er nog flink wat voor moet gebeuren.
De regen is heel plaatselijk en daardoor ook veel verschil. Hier is het gras van de buurman nog steeds geel omdat het al 4 weken nauwelijks geregend heeft. (tel de twee buitjes van 2 en 3 mm even niet mee) Van de week ook weer, 2 km noordelijker en 2 km zuidelijker regende het flink en hier bleef het bij wat motregen... Vannacht dus eindelijk weer iets meer regen, maar de natuur vraagt echt om wat meer...
Ook op kaartje van KNMI is het goed te zien, boven Groningen een neerslagtekort en in Drenthe een neerslagoverschot, in de achterhoek weer een tekort en vlak daarnaast (apeldoorn??) weer een neerslagoverschot
oke het word komende dagen onder de norm, maar daar kan de laatste week de temperatuur weer doen oplopen tot normaal!
zelf denk ik dat augustus qua temp normaal word! dus een niet koude en niet warme!
| Gewijzigd: 17 augustus 2014, 13:45 uur, door front
Ik verkies toch wel het weer dat we in juli kregen Toen waren de temperaturen perfect, en was er ook af en toe onweer Maar inderdaad, het zou ook wel nog veel slechter kunnen ! | Gewijzigd: 11 augustus 2014, 13:58 uur, door ruben
Ik verkies toch wel het weer dat we in juli kregen Toen waren de temperaturen perfect, en was er ook af en toe onweer Maar inderdaad, het zou ook wel nog veel slechter kunnen !
ja, vorige zomer bijv.
inderdaad en zelfs in september kan het nog 30+ worden..kijk maar naar vorig jaar
http://www.mumm.ac.be/NL/Models/Operational/Temperature/maps.php
Zolang de wind uit het (Zuid) Westen blijft waaien, gaan we nog buien krijgen.