Ik wil je vanaf volgend weekend zien met die winterkledij en de verwarming op
Gemiddelde van de pluim ligt nog steeds rond de 23 graden. Ook de verschillende weerinstanties spreken van een wisselvalliger weer met temperaturen rond normaal. We leven nu eenmaal in de Lage Landen, je kan niet verwachten dat het hier 3 zomermaanden 30 graden is
Niemand verwacht weken achter elkaar van 30C, maar wel een redelijk betrouwbaar weerbericht. De pluimen zijn in feite ongeschikt zo blijkt het iedere keer weer. De eerste paar dagen kloppen wel de rest niet. Heel vaak zie je ook "opschuif-weer", wat op de pluimen staat schuif dan gewoon één of twee dagen op. Als je dat weet kun je er rekening mee houden maar als je dat niet weet heb je aan de pluimen ook niets. Ik zou wel eens statistieken willen zie hoe betrouwbaar die pluimen dag op dag zijn en dan gemeten over een lange periode. Er zal vast wel iemand zijn die dit eens heeft uitgezocht. Over het zomerweer van nu dan, prima zo. Af en toe een buitje mag wel maar de zon tussendoor is ook lekker. De temperatuur is vandaag wat mij betreft in orde!
Ik wil je vanaf volgend weekend zien met die winterkledij en de verwarming op
Gemiddelde van de pluim ligt nog steeds rond de 23 graden. Ook de verschillende weerinstanties spreken van een wisselvalliger weer met temperaturen rond normaal. We leven nu eenmaal in de Lage Landen, je kan niet verwachten dat het hier 3 zomermaanden 30 graden is Ja maar in de lage landen kunne we ook wel eens geluk hebben:
Voor in de bilt (en da's nog altijd een pak minder dan bv Zuid-Nederland/Belgische Kempen) is een dag of 2-4 Tropisch en daarnaast nog 20-40 Zomerse dagen normaal.
Temperatuurverlloop de Bilt vanaf 1 april:
Opvallend dat de warmere pieken echt korte pieken zijn met daartussen brede dalen, ook dat het allemaal vrij plost omhoog gaat. Ik vind dat persoonlijk geen probleem, kan dara etgen maar er ijzn mensen die er beter tegen zouden kunnen als het allemaal wat geleidelijker gaat, en watr langer duurt. Veel, zo niet de meesten, die vinden dat het met 27-28 graden te warm is vinden dat gevoelsmatig zo. Als het wat geleidelijker is gaan met uitschieters van 27-28 graden als het al een weer 25 graden is vind nagenoeg iedereen dat meevallen.
23 tot 25 graden. Dus gewoon prima zomerweer. Ik ben deze middag gaan joggen 20-22°C en luchtvochtigheid tussen de 80% en de 100%. Na 5 minuten was mijn BH zeiknat van het zweet. 23 à 25°C is prima maar dan mag de luchtvochtigheid wel naar beneden. En als je in eeen week amper een halfuurtje de zon ziet, dat maakt het niet uit hoe warm het is, maar dat kan ik ook nauwelijks "goed" zomerweer noemen.
23 tot 25 graden. Dus gewoon prima zomerweer. Niet echt, misschien persoonlij maar ze praten pas vanaf 25 graden over "zomers" en taalkundig is "zomers weer"nog altijd een tandje lager dan "zomer weer".
Ik bedoel, als ze in de winter spreken over winters weer is men hier ook boo dat het niet echt wintert maar een beetje "winter-achtig" is.
dat is waar. juist de laatste GFS run gezien, eerlijk ik heb al betere gezien.
Na het weekend een doodgewone WC, temperaturen amper boven 20 graden en voldoende water.
met zulke kaarten wordt er je niet vrolijker op.
De soep wordt nooit zo heet gegeten als ze geschonken wordt. Als ik zo zie weten ze geen raad meer na zaterdag, de ene een verlenging van het zomerse weer ( voor sommige zomerweer), andere eerder naar een verregende zomern,...
We gaan moeten zien denk ik.
Wat een top pluim, laat maar uitkomen, zo te zien zal het niet veel schelen of er een hittegolf of niet komt. | Gewijzigd: 15 juli 2014, 11:30 uur, door MarkB
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
dat is waar. juist de laatste GFS run gezien, eerlijk ik heb al betere gezien.
Na het weekend een doodgewone WC, temperaturen amper boven 20 graden en voldoende water.
met zulke kaarten wordt er je niet vrolijker op.
De soep wordt nooit zo heet gegeten als ze geschonken wordt. Als ik zo zie weten ze geen raad meer na zaterdag, de ene een verlenging van het zomerse weer ( voor sommige zomerweer), andere eerder naar een verregende zomern,...
We gaan moeten zien denk ik.
Al is het 40 graden met zon dan weet jij te melden dat het geen warm weer is begrijp me niet verkeerd, maar met deze vooruitzichten kun je niet anders dan blij worden.. Zondag en maandag een dipje, maar daarna gewoon weer stralend zomerweer zoals het er nu voorstaat. | Gewijzigd: 15 juli 2014, 13:24 uur, door weerweer
Al is het 40 graden met zon dan weet jij te melden dat het geen warm weer is begrijp me niet verkeerd, maar met deze vooruitzichten kun je niet anders dan blij worden.. Zondag en maandag een dipje, maar daarna gewoon weer stralend zomerweer zoals het er nu voorstaat.
40 moet het ook niet zijn. juist ons sabientje gehoord, tja, ik weet niet meer wie ik nog moet geloven.
Zei zegt voor volgende week wisselvallig en koeler.
Zei zegt voor volgende week wisselvallig en koeler. Is nog onzeker, pas vrijdag/zaterdag gaan we daar meer over weten
KMI geeft dit trouwens ook aan: Begin volgende week blijft het wisselvallig met kans op enkele onweersbuien. De voorspellingen voor de temperaturen zijn nog onzeker maar mogelijk blijft het nog vrij warm met maxima rond 25 graden.
Zij gaan al voorzichtig naar de warme oplossing, nog even afwachten