HIer in regio Leuven is al >30 mm neerslag gevallen de laatste 2 dagen en blijft maar rustig door regenen. Af en toe zit er ook een wat steviger bui tussen met zowel gisterenavond als vanmorgen een paar donderslagen. (maar voor de rest niet het woord onweer waardig, gewoon heel veel regen)
Ik ben gisteren ook de hele namiddag in Aken geweest. Het is daar ook letterlijk geen minuut droog geweest tussen 12u en 18u.
En misschien vinden de zomerliefhebbers mij wat vreemd, maar eigelijk vindt ik dit heel aangenaam weer. Ideale temperatuur voor mij en zolang het niet al te hard regent, best leuk om rond te lopen in een stad. (met cafeetjes om te schuilen van zodra het giet).
Ik ben ook eens een week gaan trekken in Schotland en het was toen ook zo'n weer. Eigenlijk ideaal wandelweer voor mij.
Van zodra het 25°C en zon is begin ik weg te smelten, 30° en warmer en ik kom niet meer buiten. Dat is voor mij het sein om te beginnen bidden voor een zeer verfrissend hitte onweer met alles erop en eraan. De geur en sfeer buiten na zo'n hitte onweer vind ik eigenlijk fantastisch.
Conclusie: Een paar dagen regen rond de 20°C , afgewisseld met zon en een paar graden warmer, vind ik zeer aangenaam zomerweer. Ik heb dit liever dan een hittegolf. Het enigste nadeel is dan natuurlijk dat je geen hitte onweren hebt.
| Gewijzigd: 4 juli 2014, 07:21 uur, door Marga
Kijk op de volgende pagina maar eens naar alle kaartjes:
http://www.klimaatatlas.nl/klimaatatlas.php?wel=temperatuur&ws=kaart&wom=Gemiddeld%20aantal%20zomerse%20dagen
| Gewijzigd: 4 juli 2014, 07:20 uur, door Marga
KNMI:
Aanvankelijk vrij zonnig en droog weer met temperaturen oplopend tot zomerse waarden van 25-30 graden op vrijdag. Vanaf zaterdag een toenemende kans op buien en geleidelijk lagere middagtemperaturen.
KMI:
Tijdens het weekeinde en begin volgende week bepaalt een lagedrukgebied boven de Britse Eilanden ons weer. Het wordt dan vaak bewolkt met mogelijk ook enkele opklaringen tussendoor. Soms vallen er buien of regent het plaatselijk. De maxima dalen in het centrum tot 21 graden.
| Gewijzigd: 4 juli 2014, 07:20 uur, door Marga
Ik wilde het net vragen.. waar blijft het topic? niet duszzz.. dus slechts een inactieve overgang naar kouder weer?
Verder geen aanval hoor maar hou daar eens rekening mee b.v.d..Het onweer gaat ook wel door met of zonder topic mocht dat zo het geval zijn.
Vrijdag bereikt de warmte zijn climax. Het is overdag zonnig en droog met temperaturen die ’s middags op Waddeneilanden de zomerse 25 graden kunnen bereiken en in het zuiden de tropische 30. Later op de dag kunnen onweersbuien vanuit Frankrijk het land bereiken.
Zaterdag wordt de warme lucht het land uitgezet. Een koufront trekt vanuit het westen over het land en veroorzaakt veel bewolking en buien. De buien nemen naar verwachting gedurende de dag in activiteit toe. De middagtemperatuur komt uit rond 24 graden.
bron: Weeronline | Gewijzigd: 2 juli 2014, 16:27 uur, door Tatanka
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/40922/onweerkansen-vrijdag-4-juli-2014/
Er is nog steeds het algemen onweerstopic toch waar kansen ver op voorhand kunnen worden besproken.
Laat het een les zijn voor sommigen in de toekomst
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/40071/onweerskansen-algemeen-seizoen-2014/431796/
| Gewijzigd: 4 juli 2014, 07:21 uur, door Marga
Er is nog steeds het algemen onweerstopic toch waar kansen ver op voorhand kunnen worden besproken.
Laat het een les zijn voor sommigen in de toekomst.Ook nog eens bedankt voor de toevoeging Kansen voor vrijdag had ik daar gisteren al ingezet ook.
| Gewijzigd: 2 juli 2014, 19:02 uur, door Tatanka
Het is hier trouwens serieus bewolkt en het stinkt hier als de pest, geen idee wat het is
WAARSCHUWING! Off topic bericht:
Heb je je toilet al gecontroleerd?
Verder:
Ik heb geen idee of dat door bepaalde luchtsoorten kan ontstaan.
Er wortd wel gezegd dat we al veel mooi weer gehad hebben. Eerder een beetje saai, 2,3 dagen mooi en dan weken saai net niet "wat loopt iedereen er toch zomers bij"weer