Toch vandaag een heeerlijk weertje hier in zeeland...vollebak zon lekker in de tuin...niets te klagen..
Wulder Zeeuwen bin snel tevree... Hier was het buiten ook gewoon aangenaam vertoeven. Met 25 graden zit je ook maar te zitten buiten omdat het te warm is om wat te doen... Dus ik vind die pluim wel aangenaam, zeker uit de wind is het heerlijk.
| Gewijzigd: 25 juni 2014, 00:16 uur, door Ries
dat is weer het mooie van Nederland. Jij kou, ik verbrand. Hier de hele dag zonovergoten.
Hij had het over gisteren . Hier ook al de hele dag mooi zonnig weer en bijna 24 graden geworden.
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Ziet er momenteel niet slecht uit. Is ook logisch, vanaf vrijdag heb ik 2 weken verlof
Ziet er momenteel niet slecht uit. Is ook logisch, vanaf vrijdag heb ik 2 weken verlof Yayyyy, ziet er lekker uit.
Svenne, als jouw verlof mooi weer betekent, 25+, dan mag je van mij nog een paar weken extra meepakken..
Zorgwekkend is wel dat het droog blijft.
Een hoogtelaag boven Scandinavië blijft daar min of meer liggen tot halverwege de week. Een volgend hoogtelaag arriveert volgende week boven het zeegebied tussen IJsland en Schotland en blijft daar tot en met het volgende weekeinde liggen. Ons aandachtsgebied krijgt dan te maken met een zuidwestelijke stroming waarmee warmere lucht wordt aangevoerd. Als gevolg van deze warmteadvectie gaat zich een rug opbouwen waarvan de as ten oosten van ons land komt te liggen.
Modelbeoordeling en onzekerheden
In grote lijnen is de synoptische setting slechts in geringe mate afwijkend met de vorige run. Het verschil is nu dat het nieuwe hoogtelaag later deze week toch iets meer op afstand blijft waardoor de bijbehorende storingen ons land niet of nauwelijks kunnen bereiken maar we wel te maken krijgen met de warmteadvectie die er vooruit aanwezig is. In de temperatuurpluim zien we nu dan ook een duidelijke stijgende trend waarbij opgemerkt moet worden dat de operationele run een van de warmste is. Spreiding is tot en met vrijdag niet al te groot, daarna zien we deze wel wat toenemen. Een duidelijke trend is in de neerslagpluim niet zichtbaar. Op de meeste dagen is er wel een enkele bui mogelijk. Members met grote dagelijkse neerslagsommen zijn er niet.
Samenvatting meerdaagse-periode:
Van tijd tot tijd zon en slechts af en toe een bui. Middagtemperaturen oplopend naar zomerse waardes van rond de 25 graden.
Samenvatting EPS-periode:
Grote kans op een weertype met geregeld zon, maar soms ook buien en temperaturen die meestal rond de normale waarden voor de tijd van het jaar liggen.
Bron: KNMI
Svenne, als jouw verlof mooi weer betekent, 25+, dan mag je van mij nog een paar weken extra meepakken..
Zorgwekkend is wel dat het droog blijft.De laatste jaren heb ik meestal verlof en werd het zeer warm tot een hittegolf.
Regel jij dit met mijn baas?
Nog geen regen gehad gisteren of vandaag? Daarnet heeft het hier een halfuur echt stevig geregend en de volgende bak water is ook alweer onderweg.
Blijft toch enorm irritant en ja dit is de 12e ! keer dit jaar dat al die buien hier niet geraken.
Staat hier een antie onweersmast?
Sorry voor een klein beetje geklaag
Stats 2016 = 2 (30/5)
Stats 2015 = 5
Stats 2014 = 8