dus dat schuift ook opTja, maar 's winters zien we dat ook wel gebeuren en dan is het aan de lopende band "ohnee, van uitstel komt afstel". En dat is eigenlijk nooit zo. Nou ja, afgelopen winter wel dus maar goed dat was de uitzondering.
| Gewijzigd: 14 juni 2014, 20:35 uur, door Marga
gfs temperatuur
GFS gaat nog niet tot 28e van juni (die bedoel je denk ik), morgen zijn de kaarten daarvan te vinden bij GFS maar je moet er niet al te veel waarde aanhechten aangezien dat op LT is. Op de vorige pagina is wel te zien hoe GFS nu denkt over de 27e, en die is snikheet dus dan zou dan 28e ongeveer hetzelfde moeten verlopen.
| Gewijzigd: 11 juni 2014, 21:47 uur, door MarkB
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
http://www.meteo.be/meteo/view/nl/123504-Uv-index.html
| Gewijzigd: 13 juni 2014, 17:04 uur, door BertD
Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -
Vlakke en te frisse temperatuurpluim (neta ls afgelopen vrijdag trouwens) op een enkele uitzondering alles ver onder de 20 graden, alleen de LT wil nog wel eens omhoog schieten maar is op minstens de helft van de afgeliopen pluimen laag gebeleven met temperaturen onder de 20 graden.
ook al geen regen van betekenis (oor sommige regios zeer welkom, dat wel natuurlijk)
En vrij veel wind:
Ik ben natuurlijk optimist, die dertigers gaan er zeker weer komen, maar dat het er ff saai uit ziet is een feit.
(Gisteren uit baldadigheid maar weer mijn open haard aangestoken).
:
Nee dat is inderdaad niet te hopen, ben het nu al beu, haha!!!
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
19 juni 2013, 27 juli 2013, 19 augustus 2013
Dus naar aanleiding van de voorgande pluim het volgende. Daar zagen we dat het nog een weekje bibberen blijft met op of onder de 20 graden maar dat er daanra omhoog gegaan werd. Natuurlijk weer net niet met de pluim die er nu is. Geeft nks, dergelijke wisselingen van plauim zijn niet ongebruikelijk maar het feit dat de "volgende week wordt het warmer"oplossing:
a- blijft terugkomen
b- niet echt opschuift , dus als ie er staat steeds een dagje dichterbij komt
c- overeenkomt met mijn optimisme
geeft aan dat er verandering aan zit te komen.
Ook opvallend, langdurig blijft het droog, zowel oude als nieuwe pluim. Ik dacht dat de WC ook veel nattigheid mee zou moeten nemen , dus redelijk a-typisc WC weer, of ik heb het verkeerd natuurlijk.
Dan nog een opmerking over de wind, nu hebben we nog een dag of drie vrij harde wind van rond de 5-6 m/s maar in de voorgaande pluimen zou dat nog langer zo blijven.
Let op, ook al is het fase groen, dergeljke wind kan gedonder geven bij een eenmaal uitgebroken natuurbrand.
1.HEET
2.VOCHTIG
3.ZEER ONSTABIEL
4.VIES BENAUWD
5.BEDOMPT
6.ONTERBAAR VEEL KAPOTTE AUTO S DOOR HAGEL,IN REGIO VENLO
7.WATEROVERLAST
8.MCS,MCC,supercell
9.TROPENNACHT
10.HITTERECORDS
Als alle 10 wensen uitkomen bij mij,is dit n TOP ZOMER
Koffiedik kijken. De zonnige 23 graden die ons is beloofd voor volgende week is ook alweer rap geschrapt. Ben bang voor een grijze en frisse slot van juni. Word misschien toch maar weer een lastminute dit jaar. Kijk het nog even aan | Gewijzigd: 20 juni 2014, 01:20 uur, door weerweer