Hebben rond pinksteren altijd 4 dagen kermis! En op zondag live muziek in de haven en feest op de boten
Maar ik hoop wel dat het woensdag toch wat minder warm word.. Moet vanaf zoutkamp met de auto naar den haag voor mijn tattoo.. en vervolgens 4 uur daarvoor te liggen in een dan snikhete shop.. Daarna mag het van mij wel weer heet worden!
Regio Bocholt zou je toch verwachten dat het nog net wat warmer wordt. Daar nogsteeds max 22-25 Graden in het weekend volgens Donnerwetter/wetter.com
ietwat offtopic: Hoop enorm op de hitte en daarbij dan lekkere onstabiliteit waarmee er een stevig/groots onweer ontstaat Heb je het hier over Bocholt in belgisch limburg?
KMI zegt daar dit over:
zaterdag: 30
zondag: 26
maandag: 28
dinsdag: 32
woensdag: 29
Het is en blijft nog even afwachten, temperatuur kan zelfs een dag op voorhand soms niet voorspeld worden (bewolking die te laat verdwijnt ofzo...)
Bocholt over de grens bij Arnhem Wesel - Blumenkamp - Hamminkeln - Dingden - Bocholt Voor nu zijn de temperaturen daar ook hoger 27 graden.
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Terug on topic, het is inderdaad nog een beetje afwachten wat de temperatuur exact gaat doen, maar bij het KMI en bij gevolg ook de weerberichten zijn ze vrij zeker van een zeer warme zaterdag en maandag met maxima in de kempen tot 30°. Zondag iets "frisser" met temperaturen rond 25°. Dinsdag wordt koffiedikkijken, beetje afhankelijk wanneer de buien zullen starten. Gisteren stond er nog 32° op het menu, vandaag 25°. Nog veel onzekerheid daarover.
Ik denk dat het in sahara misschien ook wel warmer gaat worden dan hier
Dat is meestal zo he, DE is altijd warmer met zo'n warmte-(aanvallen) die we krijgen. Temps kunnen daar tot 38 gr. gaan de komende week. Hopelijk halen we die waardes pas in de zomervakantie want studeren met de hitte dit weekend is al moelijk genoeg
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Die hogere extremen in Duitsland haal je daar ook in de binnenlanden en niet in het noorden, en dat heeft meer te maken met dat het noord ein Duitsland de kuststreek is dan dat het wat noordelijker ligt.
In ieder geval een paar dagen lekker weer en laten we nu eens hopen dat het weer waar ze zich "in dat andere draadje" op verheugen nu eens flink wordt uitgesteld of gewoon niet doorgaat en het gewoon een week of twee, drie lekker blijft, zijn we wel aan toe. 't is nu steeds 3-4 dagen mooi, dan een onweersbui waar meer dan de helft van het land niets spectaculairs aan beleefd en dan weer een dikke week of langer kou en guur.
We moeten gewoon 3-4 of langer mooi weer hebben met 25 +, dan twee dagen knetterend feest waar iedereen wat aan heeft maar zonder ernstige toestanden vanwege alle vakantiegangers, en dan weer een langere mooie periode.
Gaat wel goedkomen , we krijgen vast nog wel wat (dit is dus geen geklaag ) maar ik wil het nu al hebben (het is slechts een vurige wens ).
Maandag lijkt me de beste dag, maar ook hier wordt het halverwege de dag nat.
Laten we hopen dat de bewolking die op zaterdag staat in de loop van de ochtend wordt weggevaagd door de zon en dat we in de middag lekker kunnen genieten van een zonovergoten dag.
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Moeten ze niet doen vind ik, zo krijg je steeds maar een paar mooie dagen gevolgd door een week of langer fris vochtig weer. Zowiezo na de afgelopenweken een week of 3-4 warm droog weer is beter voor het gras en de planten dan alweer regen | Gewijzigd: 7 juni 2014, 10:15 uur, door jcroon