Laten we hopen op een betere zomer dan vorig jaar!
Het is net of je bedoelt dat we vorig jaar een matige zomer hadden...? Ik teken ervoor als we weer zo'n juli en augustus krijgen als in 2013!
Wat betreft Piet Paulusma. Wat een kabouter is dat zeg; ik snap niet dat hij zich uberhaupt laat verleiden tot het doen van voorspellingen voor een heel seizoen. Die gast zit er in dezelfde week nog vaak naast. Prutser.
De zomer opzich was niet heel slecht, alleen het onweer viel zo tegen vorig jaar zomer.
Ik snap hoe je jezelf voelt. Ik ben personal trainer en ik moet, kost wat kost, fit blijven en daar hoort een dagelijks trainingschema bij. 30 graden of niet ik ben verplicht die 15 km. hard te lopen die dag. Succes in die hitte
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Ik snap hoe je jezelf voelt. Ik ben personal trainer en ik moet, kost wat kost, fit blijven en daar hoort een dagelijks trainingschema bij. 30 graden of niet ik ben verplicht die 15 km. hard te lopen die dag. Succes in die hitte Moet met goeie fitheid toch geen probleem zijn, lijkt me lastiger met sneeuw en ijzel.
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Maar goed, juni, er mag wel eens een weekje 25+ aankomen. Van mij mag het natuurlijk nog langer en warmer. ook leuk voor onweersliefhebbers, heeft alles meer kans om lekker op te warmen e op te bouwen.
Het verheugen op een hitte weekeinde van 30+ graden dat nog een week verderop is.......he klinkt zo heerlijk maar komop, zekerheid nul !
Het is gokken, niemand weet wat het gaat worden daarom ook "niets is zo veranderlijk als het weer" die we allemaal wel kennen.
Naar mate we dichterbij komen weten we steeds zekerder wat het weer gaat doen dus het is leuk die kaartjes maar alsnog zekerheid nul.
Het is misschien 1 van de opties, maar meestal zijn het ook de betrouwbaarste. Als je kijkt naar het gemiddelde van de pluim op MT en LT van bijvoorbeeld EC dan geeft die 23 graden aan voor zaterdag en het is al zeker dat het rond de 30 graden gaat worden. Het klopt dus voor geen meter. Het is dus beter om de kaarten te bekijken.
Citaat van mrijkhals, dinsdag 3 juni 2014, 15:33 uur Misschien helpt een 'gezond verstand' ook een beetje toch?
Het verheugen op een hitte weekeinde van 30+ graden dat nog een week verderop is.......he klinkt zo heerlijk maar komop, zekerheid nul !
Het is gokken, niemand weet wat het gaat worden daarom ook "niets is zo veranderlijk als het weer" die we allemaal wel kennen.
Naar mate we dichterbij komen weten we steeds zekerder wat het weer gaat doen dus het is leuk die kaartjes maar alsnog zekerheid nul.
Zekerheid nul is wel heel weinig, er is altijd een mogelijkheid dat het uitkomt wat ze nu voorspellen. Heb wel eens meegemaakt wat ze 2 weken van te voren voorspelden nog eens uitkwam ook. Dus dat kun je zeker niet zeggen. Je kunt ook niet zeggen dat het niet mogelijk is want zoals je zelf al aangeeft: ''niets is zo veranderlijk als het weer''. Hierdoor kan het alsnog zo zijn dat het weer terugkomt in de kaarten ookal wordt de kans steeds kleiner.
| Gewijzigd: 3 juni 2014, 16:49 uur, door MarkB
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
ZATERDAG 25 GR .
Doe mij maar 40 gr overdag en n kleffe 24 gr s nacht,en daarna zeer agressief en gevaarlijk onweer
met hagel van 5cm doorsnee of 100 mm regen in 24u of windstoten 120km h.
Of van die vieze kleffe dompige zweetdruipende plakdagen
ZATERDAG 25 GR .
Doe mij maar 40 gr overdag en n kleffe 24 gr s nacht,en daarna zeer agressief en gevaarlijk onweer
met hagel van 5cm doorsnee of 100 mm regen in 24u of windstoten 120km h.
Of van die vieze kleffe dompige zweetdruipende plakdagen
huh grapje???
25°C is meer dan genoeg voor de BeNeLux anders is het weer niet om uit te houden
Ook de pluim van de juiste regio moet worden bekeken, in België zal enkel de Kempen kans maken op die 30 graden.
Dat is nu ook vaak het belachelijke aan die globale kaartjes waar er overal cijfers staan. De warmste temperaturen zien we bijvoorbeeld in West-België terwijl het daar nooit de warmste plek is van het land