Een tornado trok door het tijdelijk huizenkamp, die opgezet is voor medewerkers van een olie winningsbedrijf in het westen van Noord Dakota. Hierbij raakten negen mensen gewond en acht trailers werden volledig verwoest. Het kamp ligt ten zuiden van Watford City. Volgens een woordvoerder van de plaatselijke autoriteit bestond het kamp een aantal dagen geleden uit nog veel meer trailers. Het is onduidelijk hoeveel mensen op het moment van de tornado in het kamp aanwezig waren.
Uit het zelfde buiencomplex ontstonden nog twee tornado's. Tevens viel er hagel zo groot als honkballen.
Tracy Ragan @got2bhappy
Husband sent this as it was heading his way. #watfordcity #tornado
© onweer-online
Bron: NBC
Brandon Sullivan @BTSullivan91
Captivating photo of damage from the Bakken Oilfield Facebook page, of the #tornado #damage in ND earlier
Brandon Sullivan @BTSullivan91
Damage photos surfacing from RV's and trailers hit by #tornado from Watford City, ND earlier! #ndwx pic.twitter.com/wrSAbjeaw4 | Gewijzigd: 27 mei 2014, 08:05 uur, door Marga
Filmpje is door Ries al geplaatst
Dan Yorgason en zijn vrienden konden letterlijk geen kant op, toen maandag een gigantische tornado ontstond nabij een olieveld in North Dakota. Het terrein met aanhangwagens waar de arbeiders verblijven, beschikt niet over schuilkelders en lag rechtstreeks op het pad van de verwoesting. Op de angstaanjagende beelden van het duo is te zien hoe de wervelwind gevaarlijk dichtbij komt.
Yorgason en een andere arbeider besloten uiteindelijk toch maar in de auto te springen in een poging dekking te zoeken, maar niet voor ze alles kunnen filmen. "Ik was heel de tijd aan het lachen, maar niet omdat ik dacht dat het grappig was. Ik was in paniek", vertelde Yorgason aan de New York Post. "Ik wist dat ik moest vluchten. Je weet hoe het gaat met aanhangwagens en tornado's."
Volgens de National Weather Service haalde de tornado snelheden tot 190 kilometer per uur in het gebied nabij Watford City. Het terrein met aanhangwagens waar Yorgason woont zou naar verluidt gespaard zijn gebleven, maar op een ander terrein raakten negen mensen gewond en werden 15 trailers verwoest. Tijdens de storm vielen volgens getuigen ook gigantische hagelbollen uit de lucht.
De straffe beelden gingen viraal en het oorspronkelijke filmpje werd sindsdien al meer dan 850.000 keer bekeken.
Bron: HLN