Bedoel
Wat mij opvalt is dat 5 jaar geleden de bij er al 's ochtends vroeg was.
Heel apart!
Dat was een systeem dat op 25 mei begon. Zich in de loop van de nacht ook nog is kon ontwikkelen.
Ik ben iets minder optimistisch om dit te vergelijken met dezelfde 2 dagen als 5 jaar geleden.
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/41484/tijdelijke-chat-ruimte-onweer-online/
Bedoel je deze??
Heel apart! Omdat de boel al in gang was gezet in frankrijk op de 25ste en 2 a 3 keer meer power hadden als deze level 2 nou, Die is nou voor neerslag en toen met alle randverschijnselen die je maar kunt noemen Large hail severe gusts etc etc
Gaarne ook meer ontopic ik vind de beelden ook mooi...Maar vandaag is vandaag 26 mei 2014
Wil je praten over 2009 dan kan dat in algemeen http://www.onweer-online.nl/forum/topic/40071/onweerskansen-algemeen-seizoen-2014/425817/
Tis geen aanval hoor
| Gewijzigd: 26 mei 2014, 09:52 uur, door Tatanka
Bedoel je deze??
Heel apart!
toen kregen wij in Katwijk 4 onweersbuien over ons heen dat was echt heftig die nacht maar wel genoten van de onweer en wind die nacht
Edit Sanwa: Plaatje verwijderd uit citaat
| Gewijzigd: 26 mei 2014, 09:49 uur, door Sanwa
wijk aan zee:
twenthe
Heino
lelystad
Markenesse
Alles ten zuiden van deze lijn blijft nog redelijk achter en alles ten noorden in mindere mate.
Het LIJKT alsof de onweerskansen vooral in het noord / nooroosten liggen. Dat is natuurlijk afhankelijk van een trigger maar ik zag enkele single cells in verschillen modellen ook over zuid west drenthe en zuid-friesland schieten. En het zuiden krijgt vooral veel regen.
Mee eens of mis ik nog wat dingen? | Gewijzigd: 26 mei 2014, 11:05 uur, door Patrickbrg
wijk aan zee:
twenthe
Heino
lelystad
Markenesse
Alles ten zuiden van deze lijn blijft nog redelijk achter en alles ten noorden in mindere mate.
Het LIJKT alsof de onweerskansen vooral in het noord / nooroosten liggen. Dat is natuurlijk afhankelijk van een trigger maar ik zag enkele single cells in verschillen modellen ook over zuid west drenthe en zuid-friesland schieten. En het zuiden krijgt vooral veel regen.
Mee eens of mis ik nog wat dingen?
De cape in Twente is inmiddels gestegen naar 505 J/kg. En de lifted is ook verder gedaald naar -1.62
| Gewijzigd: 26 mei 2014, 11:04 uur, door reedtimmer
Nu hopen op die felle regen en onweersbuien, heb er zin in!!
PS weet iemand of/en hoe ik mijn profielnaam kan wijzigen?
PM versturen naar een van de modjes.
Mee eens of mis ik nog wat dingen? Juist zie mijn post gister al>>>>http://www.onweer-online.nl/forum/topic/40541/onweerskans-maandag-26-mei-2014/425920/#message425936
Hoek twente achterhoek en midden vallen de klappen vlag drenthe en groningen ook niet uit convectief gaan we al over de 21 graden en het is net 11 uur.
Voor de onderste provincies is het slechts de trigger die de boel laat lopen maar dan moet die temps en onstabilteit rap omhoog...er is nog wel wat spelling hoor maar is echt een aandachtspunt anders worden het gewoon regenbommen. met wat onweer...de zware cellen noord-oost van de Level 2
Zeker niet met de zware cellen want er worden geen opties voor rightmovers dan wel leftmovers getoond...tis nooit recht toe recht aan
Echt nowcasten | Gewijzigd: 26 mei 2014, 11:16 uur, door Tatanka