Volgens Buienradar 24u verwachting zou er later vanmiddag een nieuwe buienlijn onstaat boven Oost-Friesland and Noord-Drenthe en dan activererend naar NO Groningen trekken, heb mijn hoop daar dan maar op gevestigd!
De wolkenlijn hangt er al! Vanaf Hoogeveen kijkend in zuid-westelijke richting zie ik hier opnieuw bloemkolen ontwikkelen en optrekken in noordelijke richting. Alleen nog de vraag waar die lijn activeert... (wat is de trigger?)
Op zich grappig want elk jaar is het weer anders.
Dat hangt er helemaal vanaf waar in het oosten... Hier in vriezenveen (Twente) hebben we 1 keer wat gerommel gehad voor de rest gaat het hier steeds net langs of het dooft vlak voor ons uit.. terwijl we nu misschien al 10-15 dagen code geel hebben gehad. Zit nog steeds te wachten op het eerste fatsoenlijke onweer :/ ziet er nu wel mooi uit in het noorden trouwens. Heeft iemand hier foto's van?
| Gewijzigd: 24 mei 2014, 12:41 uur, door Doge
Licht onweer: 4
Behoorlijk/noemenswaardig onweer: 4 (3-1 middag), (26-5 3x), (9-6 middag), (6-7 avond)
Zwaar onweer/Armageddon onweer: 0
Gfs laat het echter wel de zee optrekken meer tijd heb ik niet helaas om alle kaarten uit te gaan pluizen. Maar kans is kans valt ie meer rechts is het prijs..
NOWCASTEN maar weer | Gewijzigd: 24 mei 2014, 13:29 uur, door Tatanka
Wat me verder opviel, was dat ik weinig flitsen heb gezien en veel gedonder heb gehoord. Iemand een idee hoe dat komt?
Wat me verder opviel, was dat ik weinig flitsen heb gezien en veel gedonder heb gehoord. Iemand een idee hoe dat komt?
veel CC denk ik | Gewijzigd: 24 mei 2014, 14:11 uur, door Marga
https://twitter.com/goossen71/status/470162123767967745/photo/1 | Gewijzigd: 24 mei 2014, 13:40 uur, door Wim Blanken
Op de buienradar is ook te zien dat er ter hoogte van Apeldoorn steeds even een neerslagsignaal ontstaat en weer verdwijnt.
| Gewijzigd: 24 mei 2014, 13:58 uur, door Kannegieter