dacht ik ook al,lijkt een mcs te worden,ik hoop het,ik heb hier een heel ver zicht naar het oosten
kijkend naar de radar zou je gelijk kunnen hebben
hoop het vooral misschien dat die bui mij dan meeneemt
kans voor komende uren neemt rap af is het al aan het doen uiteraad kan je nog even Nowcasten tis nog niet helemaal klaar...morgen noord-oosten NLgrootste kans door opwarming..en de 2e trog die weinig impuls meer heeft in de nacht. Maar morgen middag het noord-oosten bereikt.
MODELBEOORDELING:
Op synoptische schaal zijn de ontwikkelingen in grote lijnen wel hetzelfde. De actuele trog bij het zuidwesten neemt vanavond in activiteit af. De hoogtetrog die morgenochtend van zuid naar noord trekt, wordt door de alle modellen beschreven, alleen in de timing zitten wat verschillen. Bekend is dat de modellen met deze stroming moeite met de precieze weergave van buien en buienrestanten. Ook hebben alle modellen het activeren van buien boven het noorden, omdat daar het dan alweer aardig opgewarmd is.
mvg | Gewijzigd: 23 mei 2014, 21:57 uur, door Tatanka
www.onweer-online.nl/forum/topic/40387/krachtige-meteorenstorm-op-komst-met-honderden-val/
we zien wel
vind het wel verrassend rustig hier Omdat Nederland minder kansen heeft
Trouwens is de update van het KMI nog hoopgevend: (22u15) Volgende uren
Het blijft wisselvallig met vanuit Frankrijk geleidelijk meer buien die ons land zullen bereiken. Plaatselijk kunnen ze vergezeld zijn van onweer.
we zien wel
vind het wel verrassend rustig hier Omdat Nederland minder kansen heeft
Trouwens is de update van het KMI nog hoopgevend: (22u15) Volgende uren
Het blijft wisselvallig met vanuit Frankrijk geleidelijk meer buien die ons land zullen bereiken. Plaatselijk kunnen ze vergezeld zijn van onweer.
heb ik ook gelezen
begin wel te vrezen voor die bui :s
word een lange avond hoop ik
Het is wel atijd raak in Frankrijk, maar ja ze hebben ook overlast. Hier nu wat nvelig en aardig afgekoeld, vandaag wel onweer gehad (zat op de fiets toen het plots begon), hou altijd hoop, dus ook vannacht. Anders zien we morgen wel weer.
http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=nl
Omdat Nederland minder kansen heeft
Morgen zeer goeie kans noord-oosten
NEERSLAG:
Morgen in de loop van de nacht van het zuiden uit toenemende kans op een bui. Overdag naar het noorden trekkend en daar nog het sterkste convectieve signaal. In het noordoosten schering ong. 20 en 1000-2000 Cape hetgeen duidt op multicell?s.
En dan denk je 1000-2000 cape: Deze Cape komt van een ander niveau 0-2 km trog van belgie deactiveert en de 2e schuift geruisloos door met op de 1e nog kleine kans straks voor Belgie
Ook hebben alle modellen het activeren van buien boven het noorden, omdat daar het dan alweer aardig opgewarmd is.
| Gewijzigd: 23 mei 2014, 22:56 uur, door Tatanka
http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=nl Klopt, ben eindelijk thuis, dus kan het ook weer allemaal live volgen.
Voor België zit er wel nog iets in denk ik, zeker als we het KMI mogen geloven (de volgende uren meer en meer buien + pas tegen de ochtend droog)
Alleen jammer dat ik morgen moet werken, zal de koffie al klaarzetten vrees ik
Omdat Nederland minder kansen heeft Morgen zeer goeie kans noord-oosten nl dan gaan wij domineren
NEERSLAG:
Morgen in de loop van de nacht van het zuiden uit toenemende kans op een bui. Overdag naar het noorden trekkend en daar nog het sterkste convectieve signaal. In het noordoosten schering ong. 20 en 1000-2000 Cape hetgeen duidt op multicell?s.
En dan denk je 1000-2000 cape: Deze Cape komt van een ander niveau 0-2 km trog van belgie deactiveert en de 2e schuift geruisloos door met op de 1e nog kleine kans straks voor BelgieZal hier weer druk worden morgen dus
Eens benieuwd voor België morgen, KMI spreekt van eventueel onweerachtige buien in westen.