Ik heb van hier een mooi uitzicht op die bui boven West-Vlaanderen. Ik moet dringend investeren in een degelijke camera zodat ik degelijke beelden kan schieten die de moeite zijn om te delen. Pas toch maar op in de buurt van die bui, ik heb al een paar positieve ontladingen gezien, die vertrekken vanaf het aambeeld en kunnen een heel eind van de bui weg inslaan... Ook mooie crawlers op de bovenkant nu. | Gewijzigd: 22 mei 2014, 23:32 uur, door Anseriform
Heb men verstand op 0 gezet en daardoor heb ik een klein filmpje kunnen maken ben trots op mezelf
maar het werd te erg met redelijk grote hagelstenen storm te luide donders alles erop en eraan
fototjes volgen
Hij houd heel goed vol ! Het is hier in west vlaanderen nog altijd 19 graden buiten , zelfs na het onweer. De temperatuur wilt maar niet dalen
Zou er kans zijn op nog onweders hier in het westen van belgie? want de temperatuur daalt maar niet !
Berichten samengevoegd door Debbieke
A level 1 was issued for parts of France, Belgium, far W-Germany and Luxembourg mainly for an isolated large hail and strong wind gusts event. A tornado or two are possible.
SYNOPSIS
The rotation center of a big cyclonic vortex remains just offshore of SW UK . Numerous impulses within its periphery affect NW Europe with the strongest one crossing France during the day from SW to NE. Another upper low is situated over SE Europe with weak ridging in between.
At lower levels, a pronounced front bisects Europe with cool and modified marine air to its west and warm/moist air to its east. This front moves leisurely to the east and becomes quasi-stationary during the overnight hours roughly from Sweden to E-Austria to Sicily. Another Atlantic front affects W/NW France with enhanced thunderstorm chances.
...CNTRL/NE France, Belgium, far W-Germany and Luxembourg...
Models differ with magnitude of BL moisture although most of them show a peak of LL mixing ratios over NE France.
With a weakly capped air mass in place and gradually strengthening synoptic forcing due to an approaching mid-level impulse and attendant synoptic front from the SW induce CI already before noon. Thereafter, scattered thunderstorms spread north/east and affect Belgium and far W-Germany during the evening with overnight storms spreading north towards SE UK. Forecast soundings show adequate shear/CAPE for organized storms, capable of producing large hail and strong to isolated severe wind gusts. Due to low LCLs an isolated tornado event can't be ruled out with backing winds along/ahead of the front.
Valid: Fri 23 May 2014 06:00 to Sat 24 May 2014 06:00 UTC
Issued: Thu 22 May 2014 21:20
Forecaster: TUSCHY
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
http://europa.buienradar.nl/onweer
als daar onweer op zat..
mooie estofex!
Berichten samengevoegd door Debbieke
Het zit me hier toch tegen de laatste tijd, elke keer er (net) naast.
Moet toch een keer raak zijn zou je zeggen.
Iedereen die wel onweer heeft, ook al is het maar een klap of donder. Geniet er van want er zijn hier mensen die het moeten doen met niets.
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
Weer een dag met kansen
Het weerbericht weet ons te vertellen dat het vooral iets voor 's avonds zal zijn. Ze durfde al de voorspelling doen dat de buien om20u de grens met Frankrijk zouden bereiken.
Vind dat ze meer de handen in 1 moeten slaan, tis tegenwoordig net een supermarkten oorlog met die waarschuwings kaarten compleet haaks van elkaar
De radars zijn ook goed...i know i know ze zijn zeer prijzig maar ik zit nou al een flinke tijd in de pluk. Rood hoort intensief te zijn en het is nou ja wat is het laffe druppels sputtert een beetje drama dusch http://www.knmi.nl/neerslagradar/index.php
| Gewijzigd: 23 mei 2014, 00:18 uur, door Tatanka