Wou nu net mijn "boeren wijsheid" proberen te onderbouwen.
Bedankt he .
to the point, zie voor morgen einde van de dag ook nog wel een kansje....deelt iemand deze mening ?
| Gewijzigd: 22 mei 2014, 21:33 uur, door Debbieke
Bedankt he .
to the point, zie voor morgen einde van de dag ook nog wel een kansje....deelt iemand deze mening ?KMI spreekt er allesinds over dat er op het einde van de dag enkele onweersbuien kunnen overtrekken.
Tip: kan je alles van quotes van voorheen verwijderen, leest voor iedereen gemakkelijker
Heb die kans namelijk (met mijn beperkte kennis) nog niet waargenomen.
En we kunnen dus volgens jou nog wel wat verwachten ?Nou ja verwachten verwachten het zijn ook geen garanties he...maar zolang er nog buien ontstaan in frankrijk zo heel veel beter is het niet als hier btw maar het land is gewoon groter....en geloof me er zijn al heel veel opties weg zoals je ziet...de lucht was op veel plekken gort droog. Daarom lieten neerslag modellen weinig neerslag zien O.a Ecmwf...dus echt waar lokaal vochtig is gaan nog buien ontstaan...maar dit is echt weining.
Maar zolang het zaakje nog loopt in frankrijk loopt dan geef ik niet op die hebben de zelfde verhaal als nl maar het oppervlakte is groter.
| Gewijzigd: 22 mei 2014, 20:15 uur, door Tatanka
nou, het is alsof je hem even wakker hebt gemaakt. er gebeurt wat bij Parijs. Dar ligt hij dan al ook een tijdje (Jim)
| Gewijzigd: 22 mei 2014, 20:48 uur, door Marga
Als je op http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=en kijkt, en je zet 'stations' op aan. Zegt de hoeveelheid stations die een ontlading opmerken dan iets over de intensiteit van die ontlading? Soms worden er in een straal van 50km eentje opgemerkt, maar soms ook vanuit zweden naar frankrijk. Is die ontlading 'harder'?
http://www.osthessen-wetter.de/webcam_uebersicht2.htm
WIND:
Hirlam kan gebruikt worden
BEWOLKING:
Vannacht veel bewolking langs de oostgrens als gevolg van het golvende front i.c.m. mogelijke restanten van buien. Elders wisselende hoeveelheid SC bewolking. Overdag boven de Noordzee weer kans op St. Harmonie geeft dat aan maar lijkt te overdrijven. Hirlam geeft een geringer signaal. Morgenochtend eerst nog gelaagde bewolking op een naar het noorden trekkende convergentielijn. In de loop van de dag van het zuiden opklarend gevolgd door het ontstaan van convectieve bewolking.
NEERSLAG:
Vanavond vannacht langs de oostgrens enkele buien elders meest droog. Morgenochtend eerst stratiforme neerslag uit de passerende convergentielijn (restanten occlusie). In de middag kans op een enkele bui (single cell), schering is niet al te sterk, CAPE 500-1000 J/kg.
ZICHT:
Goed zicht. In buien matig, in zwaardere buien lokaal slecht. Vannacht tijdens opklaringen kan sop een grondmistbank
TEMPERATUUR:
Modellen geven een getrouwe weergave van het temperatuurverloop. Komende nacht Tn rond 13 graden, morgen overdag Tx rond 19 graden. Onzekerheid in de temperatuurverwachting voor het noordoosten waarbij EC de bewolking daar dikker heeft en de neerslag langer laat aanhouden waardoor Tx daar dan niet boven de 15 graden uitkomt.
Bron: KNMI