Robin Busscher @presentator1
Actuele positie #trog die ons #onweersfront moet vormen boven #Frankrijk!
Op dit moment lijkt het trog in activiteit af te nemen.
Maar het heeft dan ook nog een hele lange weg te gaan tot het ons bereikt heeft natuurlijk.
De buienactiviteit op de trog bedoel je....
Een trog neemt niet af
Dat klopt ook gezien de echte activatie pas in de warmere sector gaat plaats vinden (zuid Belgie en Nederland/Duitsland).
Dit zal allemaal gaan gebeuren wanneer de dry air zone naar het noordoosten weggetrokken is. | Gewijzigd: 22 mei 2014, 12:30 uur, door Marga
Klopt voor Zuid-Holland wordt het middag werk
*Update weerplaza: Het weer in Nederland: Onweer vanuit Frankrijk
Wolken en enkele buien trekken via het noordoosten weg. Daarna schijnt de zon geruime tijd en is het droog. In de namiddag en avond trekken nieuwe buien van Zeeland naar Groningen. Deze kunnen zwaar zijn met onweer, hagel en forse windstoten. Het wordt 20 tot 25 graden. De wind waait uit zuidelijke richting en is matig tot krachtig. Morgen schijnt de zon geregeld en valt er een enkele bui. Ook zaterdag is een bui mogelijk. Zondag blijft het grotendeels droog. De maxima dalen naar 17 tot 21 graden.
Berichten samengevoegd door Marga
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Het is geen iedere keer met hun supercells. Ik weet waar ik in dit geval over praat....alle parameters wijzen op een redelijk grote kans in zuidwest. Check trouwens Estofex daar ook even over.
Inderdaad bedoelde het niet lullig, heb een oom die meteoroloog is waar ik super veel van leer. Ook heb ik estofex en alle info al lang gelezen. Tuurlijk zou er een supercell kunnen ontstaan want de condities zijn er goed voor maar ik hoop liever op niks want dan valt het altijd mee
| Gewijzigd: 22 mei 2014, 12:36 uur, door Marga
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
True that
Oh zag het ook niet als een aanval...wilde het alleen even verhelderen
Ben benieuwd hoe de situatie vandaag gaat vorderen. Gisteren wel mooie tornado's in noord Italie geweest
| Gewijzigd: 22 mei 2014, 12:36 uur, door Marga
Ja die zie ik ook al de hele ochtend mooi gezicht trouwens links flinke bewolking rechts vrjjwel onbewolkt | Gewijzigd: 22 mei 2014, 12:36 uur, door Marga