Of ze hebben gekeken naar de mannen van Estofex gisteren, die kwamen ook met niets
Deze word gewoon uitgegeven door knmi nou dat had dan al lang geel moeten, zijn zelfs bij de mindere kansen al Uitgifte: 21/05/2014 17.59 uur LT
Later vanavond en een deel van de nacht trekken er enkele regen- en onweersbuien van zuid naar noord over het land. Hierbij zijn windstoten en hagel mogelijk. Later in de nacht wordt het droog en klaart het breed op. De minimumtemperatuur loopt uiteen van 15 graden in het zuidwesten tot 18 graden in het noordoosten. In de loop van de nacht draait de wind naar zuidelijke richtingen en neemt toe naar matig tot vrij krachtig en langs de kust tot krachtig.
Nou ook een vriendelijk verzoek om de boel meer ontopic te houden en das op dit moment Frankrijk....dat de waarschuwings niet komen van hun kant (Probleem) het zijt zo.
Neemt niet weg dat de boel gewoon verder gaat in frankrijk dus richt je peilen nou daar maar op. | Gewijzigd: 21 mei 2014, 18:26 uur, door Tatanka
Vanuit het zuiden kans op enkele stevige regen- en onweersbuien. Hier kunnen pittige exemplaren tussen zitten met lokaal (zeer) zware windstoten en hagel. De meeste buien zijn waarschijnlijk bestemd voor de zuidwestelijke landshelft.
De buien hebben een lokaal karakter. Het kan bij jou dus zomaar droog blijven, terwijl het een paar kilometer verderop tot schade komt!
Neemt niet weg dat de boel gewoon verder gaat in frankrijk dus richt je peilen nou daar maar op.
AMEN!!! Maar goed on-topic dan: de boel activeert als een malle in France http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=en
*Edit Debbieke: link doet het niet* | Gewijzigd: 21 mei 2014, 18:39 uur, door Debbieke
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
NICE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! | Gewijzigd: 21 mei 2014, 18:37 uur, door love severe weather
Als het inderdaad zo langzaam naar het noorden trekt, lijkt mij de kans erg groot dat de activiteit er al (grootdeels) uit is tegen de tijd dat het Nederland aandoet.
Laten we hopen van niet, want het ziet er wel spectaculair uit!
Leuke site die http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=en maar die klikken/lightnings beginnen wel sneller achter elkaar te komen..;)
*Edit Debbieke: link klikbaar gemaakt* | Gewijzigd: 21 mei 2014, 18:41 uur, door Debbieke
Ziet ernaar uit dat het 1 geheel gaat vormen.
Citaat van madeagle1, woensdag 21 mei 2014, 18:38 uur Het systeem in Frankrijk is inderdaad aan het activeren, maar tegelijk lijkt het erop dat het nauwelijks van zijn (of haar?) plaats komt.
Als het inderdaad zo langzaam naar het noorden trekt, lijkt mij de kans erg groot dat de activiteit er al (grootdeels) uit is tegen de tijd dat het Nederland aandoet.
Laten we hopen van niet, want het ziet er wel spectaculair uit!
Dat dacht ik voor gisteren ook, we kregen een zeer zware bui, heb het zelden zo hard zien regenen, OM 0:30
Berichten samengevoegd door Debbieke | Gewijzigd: 21 mei 2014, 18:41 uur, door Debbieke
Ziet ernaar uit dat het 1 geheel gaat vormen.
Ik moet het nog allemaal nog maar is zien wat het wordt. Persoonlijk denk ik dat het 1 grote teleurstelling gaat worden voor velen. Ook op RTL was er maar weinig tot niets aan onweer te zien
Laten we dit voor later bewaren, nu zijn er kansen !
| Gewijzigd: 21 mei 2014, 18:47 uur, door Debbieke
Laten we hopen van niet, want het ziet er wel spectaculair uit!Goh, gisteren ging de activiteit er ook pas heel laat uit
Dus nog niet panikeren. Ik ben blij dat het zo laat komt, mits ik tot 20u00 moet werken