Heb er echt al een paar gehoord. Ver weg wel, maar zeker flinke dreunen. Op dit moment weer. Volgens mij horen wij dan het zelfde.. Kan niet echt plaatsen waarvandaan het komt
EDIT: Net een flits gezien ten zuid-oosten van Arnhem | Gewijzigd: 21 mei 2014, 07:50 uur, door Marga
Ik hoop met je mee hopelijk brengt de zomer nog meer warme/hete dagen, met veel onweersdagen! En als het kan een of meerdere MCS'en haha:D
Maar het jaar gaat idd niet onaardig, voldoende onweer tot nu toe
Wij zien en horen idd hetzelfde! Grappig | Gewijzigd: 21 mei 2014, 07:50 uur, door Marga
Die hadden wij dan ook. Diepe donders en giga veel regen.
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Citaat van Citaat van MarkB, woensdag 21 mei 2014, 0:06 uur Wanneer het donker is zie je flitsen veel duidelijk als wanneer het licht is ookal zit je nog ver van de bui vandaan. Kan hier soms ook flitsen van een bui zien die zeker 50 km op afstand zit. Yep. ik zag de oplichtende wolken aan beide kanten van me, de meeste in zuid oostelijke richting maar ook ten noordwesten van me flink oplichtende wolken
Inderdaad, doe mij ook maar een paar MCS'en . Niet op dagen dat ik de volgende dag moet werken, maar als ik vrij ben wil ik best een paar uurtjes 's nachts onweer kijken .
En in vergelijking met 2013 is dit jaar echt geweldig qua onweer! Vorig jaar was het niets, flut, amper onweersdagen. Dit jaar begon al goed op 3 januari toen we hier de volle laag kregen wat we anders nooit krijgen. 3 januari 2014 vergeet ik nooit meer... Dus ja, als je het vergelijkt met 2013... dan worden we in 2014 echt getrakteerd. | Gewijzigd: 21 mei 2014, 07:52 uur, door Marga
Deze kaart geeft het allemaal iets oosteljker aan dan blitzortung, Blitzortung gaat meer voor Tilburg, jouw kaartje voor Eindhoven
Voor mensen in de buurt: ik laat mijn vensters vanaf nu dus openstaan
Edit: en nog eentje, leuk | Gewijzigd: 21 mei 2014, 00:25 uur, door Sven
Licht onweer: 4
Behoorlijk/noemenswaardig onweer: 4 (3-1 middag), (26-5 3x), (9-6 middag), (6-7 avond)
Zwaar onweer/Armageddon onweer: 0
Hier ook. Steeds feller, vaker en hardere donders te horen. | Gewijzigd: 21 mei 2014, 07:52 uur, door Marga