Ben bang dat het (monster) voorbij gaat en meer op Breda afkoerst. Bui van momenteel stelt ook niet veel voor. Nu ff naar binnen voor de regen
Nee inderdaad, dit is toch vooral water met af en toe een verdwaalde ontlading.
| Gewijzigd: 21 mei 2014, 07:47 uur, door Marga
Wanneer het donker is zie je flitsen veel duidelijk als wanneer het licht is ookal zit je nog ver van de bui vandaan. Kan hier soms ook flitsen van een bui zien die zeker 50 km op afstand zit.
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Terwilj ik dit schrijf weer een serieuze flits met donder
Citaat van MarkB Wanneer het donker is zie je flitsen veel duidelijk als wanneer het licht is ookal zit je nog ver van de bui vandaan. Kan hier soms ook flitsen van een bui zien die zeker 50 km op afstand zit.
Wel ja daar dacht ik ook aan maar enkele donders waren nog geen 2 sec na de flits maar het lag dus aan de verversing van de site zelf en dus niet aan mij die dacht dat ik al overal flitsen begon te zien | Gewijzigd: 21 mei 2014, 00:08 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Er zijn er inderdaad al enkele dichtbij geweest.
Die bui zal wel nog een bakje water brengen en hier en daar een verdwaalde ontlading (zoals hier in Antwerpen)
| Gewijzigd: 21 mei 2014, 07:48 uur, door Marga
Dan heb je meer gezien dan ik, ik zag geen cc's. Alleen maar flitsen. MIsschien gewoon te licht hier met alle huizen en lantaarnpalen... | Gewijzigd: 21 mei 2014, 07:48 uur, door Marga
Er zijn er inderdaad al enkele dichtbij geweest.
Bui wordt precies gigantisch groot als hij Antwerpen overtrekt of lijkt dat nu zo? ps. Omgekeerde wereld dit jaar eigenlijk.. Zo goed als geen ontladingen aan de westkant van de bui en bij nadering van Antwerpen activeert het | Gewijzigd: 21 mei 2014, 07:48 uur, door Marga
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Gaat niet echt richting deze kant, denk eerder tilburg eindhoven. De activiteit zit hem toch echt in het oosten, in het westen niet zozeer. Wel overal mooie weerlichtenn, maar tot dusver geen donders hier.
| Gewijzigd: 21 mei 2014, 07:48 uur, door Marga
Heb er echt al een paar gehoord. Ver weg wel, maar zeker flinke dreunen. Op dit moment weer.
| Gewijzigd: 21 mei 2014, 07:50 uur, door Marga