iemand dat dit kan bevestigen?? Ga ik mee akkoord, meeste bliksem zit op de oostkant.
En opeens begint het hier constant te flitsen (westkant Antwerpen heeft onweer te pakken) mooie lichtshow!
Klopt helemaal, hoewel het op de radarbeelden nu pal noord lijkt te trekker koerst de bliksemactiviteit nog steeds koppig noordwest, al begint ze nu ook noordelijker te draaien.
Een Fransman aan de grens (Vireux-Molhain) schreef drie kwartier geleden op meteociel.fr over die bui dat er eerst een Arcuswolk voorbijkwam, gevolgd door sterke winstoten...
Als er inderdaad een muur/rolwolk/arcus te zien is zal er toch bliksem op de achtergrond moeten zijn om hem nu nog te kunnen zien.
Ik wens de mensen in het oosten van Vlaams-Brabant veel spektakel toe
| Gewijzigd: 20 mei 2014, 22:50 uur, door Anseriform
Convergentie lijn is ook gedraaid
Oude situatie
Nieuwe situatie
Gezien de huidige én verwachte positie van het KF over W-BE zullen later vanavond en vannacht de grootste onweerskansen zich juist wat (noord)oostelijker voordoen
Denk je dat Gouda dan ook nog in de prijzen gaat vallen? Heb hier nog geen pepernoot gezien
Zou niet weten hoe dat komt. Is me zelf ook al opgevallen maar ik weet echt niet hoe dat komt
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Kan nog goed komen voor hier afwachten en nowcasten
Edit: de waarschuwing van het KMI is trouwens aangepast: Van 20/05 21u tot 21/05 05u : Onstabiele zuidelijke lucht blijft voorlopig ons weer bepalen. Vanavond en in het eerste deel van de nacht kunnen er nog buien met onweer vallen, hoofdzakelijk in het westen en het centrale deel van het land. Tijdens het tweede deel van de nacht wordt het stilaan droger. | Gewijzigd: 20 mei 2014, 22:57 uur, door Sven
Kan nog goed komen voor hier afwachten en nowcasten Die bui lijkt precies af en toe te rotteren waardoor alles naar de andere kant lijkt te draaien en dus steeds van kant verwisseld ivm treksnelheid, activiteit etc. Is echt 100% nowcasten nu
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Ik volg hem al de ganse tijd, als hij nu eens moest blijven afbuigen, dan komt het goed nowcasten!
idd afbuigen en wel NU
Gezien de huidige én verwachte positie van het KF over W-BE zullen later vanavond en vannacht de grootste onweerskansen zich juist wat (noord)oostelijker voordoen, net oost van het KF in de warme luchtmassa. Even het kaartje laten staan.
Nu we toch in spanning zitten te wachten, al even over naar morgen. Is het dat KF niet dat we normaal morgen moeten krijgen? Of gaat het zo traag gaan?
Want ze spreken toch vooral over de zwaarste onweerders pas 's avonds?