Bui was kort maar even flinke regen gehad, grote druppels en 3 flitsen gevolgd door lekkere dreunen. Leek recht boven Dordt te ontstaan.
Kop van Zuid hier. En vanaf 80 meter hoogte, ben ik benieuwd wat vanavond gaat brengen
Klopt, zoals ik eerder al zei, rond 22:00 gaat de bui langzaam weer richting het weste door een wind draaing, of hoe noem je dat?
Naar mijn verwachting (Gebasseerd op mijn verwachting) is de storing vol onweer rond 00:00 op de grens van Nederland.
Vervolgens zal het los barsten in Breda, zuidholland, rotterdam, utrecht, e.t.c.
Rond utrecht (midden van het land) Zal de activiteit sterk afnemen, en voortbewegen naar het noorden, - Amsterdam, - Heiloo - Alkmaar - Denhelder,
We wachten af....
Benieuwd wat er gebeuren gaat!
Breda valt bijna altijd buiten de boot.
Mijn gevoel zegt dat hij vlak voor antwerpen zal overgaan in een regenbui.
Als je kijkt op blitzortung stelt het naar mijn mening ook niet vele voor, en deactiveerd het onweer.
http://www.blitzortung.org/Webpages/index.php?lang=nl&page_0=16 | Gewijzigd: 20 mei 2014, 22:01 uur, door MullieBliksem
Convergentie lijn is ook gedraaid
Oude situatie
Nieuwe situatie
Gezien de huidige én verwachte positie van het KF over W-BE zullen later vanavond en vannacht de grootste onweerskansen zich juist wat (noord)oostelijker voordoen, net oost van het KF in de warme luchtmassa.
Convergentie lijn is ook gedraaid
Oude situatie
Nieuwe situatie
Gezien de huidige én verwachte positie van het KF over W-BE zullen later vanavond en vannacht de grootste onweerskansen zich juist wat (noord)oostelijker voordoen
Denk je dat Gouda dan ook nog in de prijzen gaat vallen? Heb hier nog geen pepernoot gezien
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Wat gaat die grote vlek doen die nu op Zeeland afgaat? Gaat die nog activeren? Want zit te twijfelen of ik wakker zal blijven of toch zal gaan slapen...
Wat gaat die grote vlek doen die nu op Zeeland afgaat? Gaat die nog activeren? Want zit te twijfelen of ik wakker zal blijven of toch zal gaan slapen...
daar zit ik ook naar te kijken, maar dat lijkt meer dan wat het is want nog niks van activiteit gemerkt